Automobilových nadšencov možno práve teraz zahrialo pri srdci. Jaguar F-Type si možno objednať s mechanickou prevodovkou. I keď je kompatibilná len so šesťvalcami, poteší viac než dosť.
Nová prevodovka je výsledkom spolupráce so spoločnosťou ZF a má klasicky šesť prevodových stupňov plus spiatočku. Sú uložené v polosuchom prostredí prevodovej skrine pre zlepšenie spotreby paliva. Radenie má údajne krátke dráhy a rozloženie pedálov umožňuje známe techniku medziplynu “heel-and-toe”.
Zároveň s manuálnou prevodovkou príde aj inteligentný pohon oboch náprav. Primárne ide 100 % sily motora na zadné kolesá, čo ponecháva jazdný zážitok ako so zadokolkou, no vďaka tomuto systému si majitelia jazdu užijú v akýchkoľvek podmienkach. Pohon 4WD možno skombinovať len s automatickou prevodovkou Quickshift, čo dovoľuje F-Type R Coupé vypáliť na stovku za približne 4 sekundy.
Nové elektromechanické riadenie dostanú v základe všetky verzie. V tabuľke nižšie si môžete prezrieť všetkých 14 verzii modelu F-Type (predtým len 6). Okrem hore spomenutého má navyše roadster vo verzii R ponovom rovnaký výkon ako kupé.
Typ
|
F-Type
|
F-Type S
|
F-Type S
|
F-Type R
|
F-Type R
|
Karoséria
|
kupé/roadster
|
kupé/roadster
|
kupé/roadster
|
kupé/roadster
|
kupé/roadster
|
Motor
|
V6 3.0
|
V6 3.0
|
V6 3.0
|
V8 5.0
|
V8 5.0
|
Výkon
|
340 koní
|
380 koní
|
380 koní
|
550 koní
|
550 koní
|
Krútiaci moment
|
450 Nm
|
460 Nm
|
460 Nm
|
680 Nm
|
680 Nm
|
Pohon
|
zadný
|
zadný
|
AWD
|
zadný
|
AWD
|
Prevodovka
|
MT6/AT8
|
MT6/AT8
|
AT8
|
AT8
|
AT8
|
Čistokrvné kupé/roadster od britskej automobilky Jaguar sa teší z nových možností. Okrem nového pohonu prichádza aj štandardný elektromechanický posilňovač riadenia a manuálna prevodovka.