Ikonické reklamy: Peugeot 206, sloní zadok a indický benger! Tento spot milovali všetci

2146

Keďže v Autográtise poznáme problémy bežných ľudí, predstavujeme vám dokonalý protiliek na všetky tie Dedolesy a Alzákov, ktoré vám pijú krv. Preneste sa s nami do čias, keď boli motory veľké, benzín olovnatý a sex bezpečný. Dámy a páni, pripravte sa na pravidelnú nálož nostalgie od nás – pre vás!

Hovorí sa, že dvestošestkou Peugeot odštartoval obdobie, v ktorom prestal vyrábať dobré autá a preto sa mu začalo konečne ekonomicky dariť. Lebo takí sú ľudia.

Zdroj: YouTube
Zdroj: YouTube

Doba tlamenná

Darmo mohli model 206 (alebo aj neskoršiu, širokohubú 307) opriadať rôzne legendy o nespoľahlivej elektroinštalácii a ďalších neodolných mechanických riešeniach, tieto modely sa kupovali ako teplé rožky. Mohol za to samozrejme aj ľúbivý dizajn, ktorým boli tieto modely francúzskej automobilky vybavené už v základnom prevedení – svoju úlohu však zohrala aj pekná reklamná kampaň z dielne agentúry Euro RSCG, sídliacej v talianskom Miláne. Tá ukazuje indického mladíka, ktorý túži po 206-ke tak veľmi, že si jednu “vybúchal” zo svojho Hindustanu Ambassador, najrozšírenejšieho auta v krajine.

Zdroj: YouTube
Zdroj: YouTube

Tento reklamný šot vznikol v roku 2003 ako súčasť kampane pre faceliftovanú 206-ku, o ktorej nikto ešte nevedel, že sa nachádza len v prvej polovici svojho výrobného cyklu. Ak si totiž dobre pamätáte, dvestošestka začala svoju životnú púť v roku 1998 a v Európe skončila rokom 2012 ako druhý raz faceliftovaný model 206+ s prvkami modelu 207. Obe verzie – či už 206 z roku 2003 alebo 206+, len s iným názvom (207i), sa dodnes vyrábajú vo fabrike Iran Khodro.

Zdroj: YouTube
Zdroj: YouTube

206-ka bola mimoriadne úspešná, do dnešného dňa sa ich vyrobilo cez 10 000 000 kusov. V jedinej generácii! Zaspomínajme si teda pri tejto príležitosti na tento ikonický spot, ktorý sa nám nedokázal dostať z hlavy napriek tomu, že Peugeot 206 na nás útočí už len v bazároch. Inak, ak by vás zaujímala tá indická odrhovačka zo záveru reklamy, nech sa páči a dovidenia: