Hyundai Santa Fe: Novinka príde s veľkým benzínovým motorom

3164

Najväčšie SUV z dielne značky Hyundai sa predstavuje už vo svojej štvrtej generácii. Nové Santa Fe sa predstaví v hodnotnejšom prevedení, prepchaté bezpečnostnými systémami a so zásadne rozšírenou paletou motorov.

Okrem faktu, že Hyundai Santa Fe je globálnym modelom, ich po Európskych cestách od roku 2001 “lieta” už vyše 400 000 tisíc kusov. Jedno z najznámejších a najrozšírenejších SUV v Európe a USA bolo značkou prekopané od základu.

Rodinné puto

Pozrite sa na aktuálnu ponuku SUV značky a hneď je vám jasné, odkiaľ má Santa Fe svoj “look”. Po vzore šialeného modelu Kona, nájdeme na prednej maske denné svietenie vo vrchnej časti a svetlomety s diaľkovými svetlami v spodnej. Po vzore svojho predchodcu pôsobí robustne a Hyundai uvádza, že ide o prémiový dizajn. Nech to už znamená čokoľvek.

V krátkej verzii sa model uvedie s dĺžkou 4700 mm a so šírkou 1890 mm. Ide  o najrobustnejšie auto značky a s batožinovým priestorom 625 litrov začína dávať omnoho väčší zmysel.

Sloboda výberu

Tretia generácia bola na trhu k dispozícii výhradne s naftovým motorom 2.2 CRDi. Jednotka s výkonom 134 kW/197 koní síce nanajvýš postačovala, no v ponuke vyzerala osamotene. Ponuku naftových motorov dopĺňa štvorvalec 2.0 CRDi s výkonom 110 kW/150 koní a 134 kW/182 koní. Taktiež bude k dispozícii voľba šesťstupňovej manuálnej a novej osemstupňovej automatickej prevodovky.

Obstojný naftový štvorvalec 2.2 CRDi v ponuke zostáva aj naďalej, no s požehnaním emisnej normy Euro 6c a so spotrebou paliva zníženou o 3 až 4 percentá. Prekvapením sa však stáva prítomnosť benzínového štvorvalca 2.4 GDI s výkonom 136 kW/185 koní. Taktiež môžete počítať s využitím pohonu všetkých kolies HTRAC, s adaptívnym rozdeľovaním krútiaceho momentu a brzdnej sily na všetkých štyroch kolesách.

Bodyguard a technologický “šprt”

Štvrtá generácia Santa Fe rieši zásadný problém vďaka systému Rear Occupant Alert. Ten monitoruje zadné sedadlá a upozorňuje vodiča na osoby zotrvávajúce na zadných sedadlách po opustení auta. Každý z nás pozná tragické prípady rodičov s deťmi počas letných dní. Samozrejmosťou je prítomnosť šestice airbagov.

Ďalšími novinkami v technologickej ponuke SUV sú systémy snímajúce bezpečný výjazd z parkovacieho miesta s názvom Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Assist a systém bezpečnostného uzamknutia zadných dverí v prípade, že sa chystá zadný pasažier vystúpiť do nebezpečnej premávky. Systém nesie v katalógu názov Safety Exit Assist.

Nebude chýbať dotykový display s uhllopriečkou 8 palcov, vybavený podporou systémov Apple CarPlay, Android Auto a službou Live Services. Nižší stupeň infotainmentu ponúkne len o jeden palec menšiu obrazovku. Novým prírastkom do ponuky systémov sa stáva head-up display s vysokou svetelnosťou.