Hyundai RM20e má 810 koní, motor v strede a názov tlačiarne. Chceme ho!

1509

Hyundai Motor Company predstavila na medzinárodnej automobilovej výstave 2020 v čínskom Pekingu elektrifikované športové vozidlo RM20e Racing Midship. Nezáujem? Tak čítajte ďalej. Označenie RM znamená, že pohonná jednotka športového špeciálu s pohonom zadnej nápravy je umiestnená v strede vozidla. A to, že má veľa výkonu!

Vďaka tomu dosahuje vozidlo výbornú rovnováhu, vysokú obratnosť a vynikajúcu priľnavosť k asfaltu pri všetkých rýchlostiach a jazdných podmienkach. Prototyp RM20e disponuje výkonom 596 kW (810 k) a maximálnym krútiacim momentom 960 Nm.

Zdroj: Hyundai
Zdroj: Hyundai

V strede a na elektrinu

Vývoj platformy RM začal v roku 2012. Výsledkom boli prototypy RM14, RM15, RM16 a RM19. V roku 2019 bol vyvinutý prvý elektrický závodný automobil Hyundai pre sériu elektrických cestovných automobilov eTCR. Bol ním Veloster N eTCR, ktorý sa predstavil na frankfurtskom autosalóne. Modely RM postupne prešli rozsiahlym testovaním s cieľom overiť pokročilé technológie, sledovať ich efektívne zvýšenie výkonu a vylepšiť ich pre použitie v budúcich modeloch N.

Zdroj: Hyundai
Zdroj: Hyundai

Menej ako tri sekundy

Očakáva sa, že RM20e s elektromotorom s výkonom 596 kW (810 koní) a krútiacim momentom 960 Nm bude mať vynikajúce zrýchlenie z nuly na 100 km/h za menej ako tri sekundy a z nuly na 200 km/h za menej ako 10 sekúnd. Popri vysokom výkone, výbornej akcelerácii a vysokej priľnavosti k vozovke patria k benefitom vozidla aj jeho bezemisná prevádzka.

Nedávne investície a strategické partnerstvo spoločnosti Hyundai so spoločnosťou Rimac Automobili uľahčili spoločný vývoj prototypov vozidiel na batériový pohon, aj s pohonom s palivovými článkami. Elektrifikovaná platforma RM sa bude naďalej rozvíjať spolu s rastom partnerstva s RIMAC.

NEPREHLIADNITE