Hyundai IONIQ 5: Modernizácia prináša verziu N Line!

489

Zmeny zďaleka nie sú iba optické, noviniek je omnoho viac. Elektrický Hyundai dostal väčšiu batériu, má lepšie aerodynamické vlastnosti, nové tlmiče, pevnejšiu karosériu aj najmodernejší multimediálny systém. Verzia N Line je už len čerešničkou na torte. 

Facelift so sebou prináša zmenený tvar predného aj zadného nárazníka, vďaka čomu je modernizovaný IONIQ 5 o 20 milimetrov dlhší. Doteraz decentný zadný spojler je po novom o 50 mm dlhší a inovácia sa dotkla aj dizajnu diskov kolies, ktoré by mali odteraz zabezpečiť lepšie aerodynamické vlastnosti – tým pádom aj pozitívne ovplyvniť spotrebu a dojazd.

Väčšia batéria poteší

Na dojazd bude mať, okrem kolies, vplyv najmä nový akumulátor s väčšou kapacitou, z doterajších 77,4 to bude 84 kWh. Komfort jazdy by mali zlepšiť nové tlmiče, špeciálne upravené pre elimináciu vibrácií.

Výrobca zvýšil tuhosť priečnika pod prednou kapotou, lepšie vystužený je priestor v okolí zadnej nápravy a dokonca pribudne zosilnená a lepšie izolovaná podlaha. To všetko by malo vo výsledku znamenať vyššiu tuhosť karosérie a príjemnejšie jazdné vlastnosti. 

Nový softvér a dôraz na detaily 

V interiéri si zmeny všimne len pozorné oko, zopár ich tu ale nájdeme. Svoju pozíciu zmenila polička s bezdrôtovou nabíjačkou mobilu, vylepšený je multifunkčný volant a pribudli aj nové fyzické tlačidlá.

Zásadnejšou novinkou je potom najnovšia generácia multimediálneho systému ccNC, ktorú dopĺňa modernejší systém udržiavania vozidla v jazdnom pruhu Lane Keep Assist 2. Elektronických asistentov, resp. ich vylepšených verzií sa na palube bude nachádzať viac, bližšie sa na nich pozrieme v teste.

Aj vo verzii N Line

Hyundai nedávno predstavil ultimátne športový model IONIQ 5 N, teraz pridáva aj športovú úpravu pre klasickú verziu. N Line nie je o brutálnom výkone, ide skôr o optické úpravy vrátane dizajnu diskov kolies. Športový volant, kovové pedále, kontrastné prešívanie… veď to poznáte.

Na domácom trhu sa novinka začne predávať už čoskoro, k nám by mala doraziť koncom tohto, resp. začiatkom budúceho roka.