Honda je pripravená znovu udrieť po prekonaní jej rekordu

599

Okolo titulu najrýchlejšej predokolky na Severnej slučke nemeckého okruhu Nürburgringu sa toho poslednú dobu deje mnoho. Už je aj zbytočné sumarizovať, v akom poradí sa jednotlivé automobilky o korunu bili. Hlavným faktom je však to, že Honda so svojím hatchbackom Civic Type R, ktorý po prvýkrát využíva prepĺňanie, položila na kolená SEAT i Renaultsport. Ich dielo tam totiž vyčarovalo čas 7:50.63.

Nová Honda Civic Type R tradične využíva pohon prednej nápravy, ktorý zabezpečuje kombinácia prepĺňaného štvorvalca, šesťstupňovej manuálnej prevodovky a samosvorného diferenciálu. Motor samotný je marketingovo označený ako 2.0 i-VTEC Turbo a je nadopovaný na brutálnych 228 kW (310 k) a až 400 Nm. Nie je to ten typický atmosférický VTEC, ktorý točil bez problémov 8000 ot./min, no do sedem si hravo buble. Maximálna rýchlosť tohto ústrojenstva je až 270 km/h a schopnosť zdolať 100 km/h je pôsobivých 5,7 sekundy. Ku konkrétnej hmotnosti sa Honda nevyjadruje.

Rekord na Nordschleife bol vykonaný ešte rok pred oficiálnym odhalením v Ženeve 2015, kedy bol použitý prototyp bez prednej sedačky spolujazdca, audia a klimatizácie. Kontrovezne znelo dorovnanie tejto straty váhy kovovou klietkou, ktorá v automobile bola kvôli bezpečnosti, no údajne bola pripevnená gumenými kvádrami. Každopádne, v prípade nového hráča v tejto súťaži je Honda schopná a ochotná prísť s ešte extrémnejších hot-hatchom. Šéf inžinier Hisayuki Yagi si to predstavuje jednoducho zlepšením pomeru výkon/váha.

Pozn.: V galérii nájdete čerstvo vypustnenú fotogalériu Hondy Civic Type R.

Šéfinžinier Hisayuki Yagi potvrdil, že v prípade prekonania Civic Type R na Nürburgringu príde extrémnejšia verzia.