Okolo titulu najrýchlejšej predokolky na Severnej slučke nemeckého okruhu Nürburgringu sa toho poslednú dobu deje mnoho. Už je aj zbytočné sumarizovať, v akom poradí sa jednotlivé automobilky o korunu bili. Hlavným faktom je však to, že Honda so svojím hatchbackom Civic Type R, ktorý po prvýkrát využíva prepĺňanie, položila na kolená SEAT i Renaultsport. Ich dielo tam totiž vyčarovalo čas 7:50.63.
Nová Honda Civic Type R tradične využíva pohon prednej nápravy, ktorý zabezpečuje kombinácia prepĺňaného štvorvalca, šesťstupňovej manuálnej prevodovky a samosvorného diferenciálu. Motor samotný je marketingovo označený ako 2.0 i-VTEC Turbo a je nadopovaný na brutálnych 228 kW (310 k) a až 400 Nm. Nie je to ten typický atmosférický VTEC, ktorý točil bez problémov 8000 ot./min, no do sedem si hravo buble. Maximálna rýchlosť tohto ústrojenstva je až 270 km/h a schopnosť zdolať 100 km/h je pôsobivých 5,7 sekundy. Ku konkrétnej hmotnosti sa Honda nevyjadruje.
Rekord na Nordschleife bol vykonaný ešte rok pred oficiálnym odhalením v Ženeve 2015, kedy bol použitý prototyp bez prednej sedačky spolujazdca, audia a klimatizácie. Kontrovezne znelo dorovnanie tejto straty váhy kovovou klietkou, ktorá v automobile bola kvôli bezpečnosti, no údajne bola pripevnená gumenými kvádrami. Každopádne, v prípade nového hráča v tejto súťaži je Honda schopná a ochotná prísť s ešte extrémnejších hot-hatchom. Šéf inžinier Hisayuki Yagi si to predstavuje jednoducho zlepšením pomeru výkon/váha.
Pozn.: V galérii nájdete čerstvo vypustnenú fotogalériu Hondy Civic Type R.
Šéfinžinier Hisayuki Yagi potvrdil, že v prípade prekonania Civic Type R na Nürburgringu príde extrémnejšia verzia.