Genesis odhalil svoj prvý model G90

824

Genesis G90 je prvým prémiovým automobilom vyrobený pod značkou Hyundai, ktorý nebude niesť meno Hyundai. Súvisí to s vytvorením samostatnej prémiovej značky Genesis, ktorá počas najbližších piatich rokov má priniesť ďalších 5 nových modelov, vrátane nástupcu súčasného Hyundaiu Genesis.

Predobraz budúcnosti značky
Genesis G90 prakticky predstavuje náhradu za Hyundai Equus, ktorý sa predáva na viacerých kontinentoch, len v Európe nie. Nástupca pôjde pravdepodobne v rovnakých šľapajách, ale ukazuje nám, aký smerom sa budú uberať budúce modely určené aj pre obyvateľov starého kontinentu.

Nová vlajková loď má rozmery 5205 x 1915 x 1495 mm s rázvorom náprav predĺženým o 115 milimetrov na 3160 mm oproti typu Equus. Hmotnosťou sa má pohybovať v spektre od 2420 po 2595 kg.

Po stránke exteriéru vidieť dizajnové prepojenie so štýlom súčasného modelu Genesis. G90 tak bude mať konzervatívnejší vzhľad, ktorý má potenciál osloviť mnoho ľudí. Majestátne vonkajšie rozmery dopĺňa nový vzhľad 18- a 19-palcových diskov.

Nové turbo
Typ G90 dostal paletu motorov zahŕňajúcu výlučne benzínové motory. Dno ponuky má predstavovať známy vidlicový šesťvalec GDI s atmosférickým plnením valcov a objemom 3,8 litra. Má byť naladený na 232 kW (315 k) a 400 Nm, pričom klasickú akceleráciu zvládne tesne pod 7 sekúnd.

Strednú cestu zastupuje nový preplňovaný agregát, taktiež s koncepciou vidlicového šesťvalca. S objemom 3,3 litra je síce menší, zato mu k vyššiemu výkonu pomáha twin-turbo. Ten tak poskytne 272 kW (370 k) a 510 Nm. Z pokoja na 100 km/h mu to trvá 6,2 s.

Kráľom v portfóliu Genesisu bude Tau 5.0 V8. Ako už správne tušíte, má osem valcov v dvoch radoch a celkový zdvihový objem až päť litrov. Taktiež si musí vystačiť iba s priamym vstrekovaním valcov a atmosférickým nasávaním ako tri-osmička. Vďaka tomu ale výkon vrcholí hodnotou 312 kW (425 k) a 520 Nm. Na šprintu 0-100 mu stačí len 5,7 s.

Jednotlivé motory budú spárované jedine s osemstupňovým automatom vlastnej výroby, ktorý štandardne posiela výkon na zadné kolesá. K dispozícii však bude i inteligentný pohon všetkých kolies H-TRAC.

Naložený po strop
Pochopiteľne, Genesis G90 bude chodiaca obývačka. Prvky ako anilínová koža, skutočné drevené obklady či trojzónová automatická klimatizácia sú samozrejmosťou. O komfort šoféra sa stará sedačka s elektrickým nastavením v 22 smeroch, zatiaľ čo zadné VIP sedadlá je možné upraviť “len” v štrnástich. Tí si tiež užijú lepšie odhlučnenie či už vďaka viacnásobnému utesneniu dverí alebo dvojitým sklám.

Nechýbajú vymoženosti ako audiosystém Lexicon, 12,3-palcový displej infotainmentu na stredovom paneli, k tomu dva 9,2” tablety pred zadnými spolujazdcami či bezdrôtové nabíjanie smartfónov.

Široká paleta elektrickej asistencia je taktiež nevyhnutnosťou. Vodič si bude užívať inteligentné automatické diaľkové svetlá, autonómne krízové brzdenie, sledovanie chodcov, mŕtvych uhlov a dokonca aj bdelosti seba samého. Prehľad okolo auta umožní 360° kamerový pohľad.

Nová prémiová značka z Južnej Kórey štartuje svoju činnosť vlajkovou loďou.