Genesis GV70 prichádza ako menší brat veľkého SUV. Dostane sa do Európy?

1316
Zdroj: Genesis

Poznáte Genesis? Mali by ste. Luxusná odnož Hyundai sa síce oficiálne na Slovensko nedováža, vieme si však predstaviť, že by to mohla byť len otázka času. Nádeje nám robí predovšetkým vydarenými modelmi, akými bude pravdepodobne aj druhé SUV z och nového line-upu: GV70.

GV70 sa verejnosti predstavil veľmi subtílne a tak, ako je pri kórejskej značke zvykom, t.j. prostredníctvom série fotografií bez bližších údajov. Presne tak, informačne vás teraz možno trocha sklameme, ale o tomto aute zatiaľ nevieme takmer nič – len to, že bude pravdepodobne stáť za to!

Zdroj: Genesis
Zdroj: Genesis

Veľký potenciál

GV70 je o niečo menej konzervatívna, ako obrovské, nedávno predstavené GV80. Menšia sedemdesiatka bude útočiť najmä na štýlovo orientovaných zákazníkov, k čomu ju predurčujú ostré rysy identity, ako napríklad výrazný, chrómom lemovaný C-stĺpik. Neobvykle riešené sú však napríklad aj výfuky GV70, ktoré sú v civilných verziách orientované na výšku. Dynamický model “Sport”, predstavený spolu s tým štandardným, však dostal oválne koncovky výfuku.

Zdroj: Genesis
Zdroj: Genesis

Špecifický je aj tzv. “dvojriadkový” dizajn prednej a zadnej optiky, ktorý dodáva Genesisu jasnú vizuálnu identitu. Značka sa celkom netrápi s myšlienkou zapadnúť do davu ani pri dizajne diskov kolies, ktoré si tak trocha idú svoju ligu.

Zdroj: Genesis
Zdroj: Genesis

Poznáme aj dizajn interiéru, kde sa nedeje žiadne prekvapenie. Skrátka len tie najlepšie materiály a obrovská, 14,5-palcová dotyková obrazovka umiestnená na palubnej doske. Tej sekunduje 12,3-palcový prístrojový panel. Dizajn interiéru je, čudujsasvete, naozaj originálny. Využíva oválne tvary a šepcifický tvar ambientného osvetlenia.

Zdroj: Genesis
Zdroj: Genesis

Bude aj v Európe?

Do istej miery sa dá predpokladať, čo sa objaví menšiemu Genesisu pod kapotou. Pravdepodobne pôjde o podarúnky z modelu GV80, čo značí predovšetkým štandardný 2,5-litrový štvorvalec a voliteľný 3,5-litrový šesťvalec s možným výkonom až 375 koní. A to by bola celkom slušná morda!

Trh s kompaktnými a zároveň luxusnými SUV/crossovermi hrá momentálne tú najvyššiu ligu z hľadiska pokroku a profitu a GV70 má – podľa toho, čo vidíme – veľkú výhodu vo svojej originalite. Rozhodne sa ju Hyundai využiť aj v Európe? To uvidíme. Dúfame, že áno.

NEPREHLIADNITE: