Ford Puma prichádza vo výbave Titanium X – chce byť prémiovým kompaktom

989

Modrý ovál dnes po prvýkrát predstavil štýlový model Ford Puma Titanium X s bohatou výbavou. Ešte pred verejným debutom auta na frankfurtskom autosalóne v Nemecku budúci týždeň.

Puma Titanium X je zdokonalenou verziou modelu Fordu Puma, crossoveru inšpirovanom SUV, ktorá prináša prvky prémiového komfortu a praktických technológií. Ako prvý model Ford má odnímateľné a umývateľné poťahy sedadiel, aby zákazníci mohli udržiavať prémiový interiér ako nový.

Novinkou v segmente sú sedadlá s bedrovou opierkou s funkciou masáže, ktoré zaisťujú maximálne pohodlie počas jazdy.Nový model Ford Puma prináša zákazníkom úžasný dizajn exteriéru; nekompromisný batožinový priestor s najväčším objemom vo svojej triede a inteligentnú mild hybridnú pohonnú jednotku.

Prémia v kompakte

Medzi inovácie týkajúce sa sedadiel patria predné sedadlá s funkciou masáže bedier, ktoré vzpružia unavené svaly, aby bola jazda uvoľnenejšia. Elektronicky nastaviteľné sedadlá sa ovládajú tlačidlami a sú vybavené masážnym systémom s tromi vakmi s nastaviteľnými smermi otáčania a tromi úrovňami intenzity. Nafukovacie vaky tiež umožňujú postupné nastavenie tvaru hornej, strednej a dolnej časti operadla sedadla. Vodič a spolujazdec môžu jemne doladiť svoju polohu na sedadle pre čo najväčší komfort.

Interiér modelu Puma Titanium je ďalej zdokonalený o volant s imitáciou kože, dekormi okolo ukazovateľov a prístrojovej dosky s imitáciou dreva a textilnými panelmi na vnútornej strane dverí.Sofistikované technológie v štandardnej výbave pomáhajú vodičovi a cestujúcim zostať online aj na cestách. Bezdrôtová nabíjacia podložka pod prístrojovou doskou umožňuje nabíjať kompatibilné smartfóny bez potreby zapojenia nabíjacích káblov, čím sa uvoľnia dva USB vstupy.

V štandardnej výbave je audiosystém B&O s výkonom 575 wattov s 10 reproduktormi, ktorý prehráva bohatý a kvalitný zvuk. Je dynamicky vyladený, aby zabezpečil pohlcujúci zvukový pôžitok bez ohľadu na sedadlo. Medzi ďalšie štandardné funkcie na zaistenie pohodlia a praktické prvky patrí automatická dvojzónová elektronická regulácia teploty, stierače čelného skla s dažďovým snímačom a zadné parkovacie senzory.

Elegantný dojem

Exteriér nového modelu Puma Titanium X výrazne a charizmaticky interpretuje atraktívne proporcie SUV s okamžite rozpoznateľnou siluetou. Výrazné oblúky blatníkov, ktoré sú výsledkom optimalizácie rázvoru a rozstupu kolies podvozka modelov kategórie B – vypĺňajú exkluzívne 18-palcové zliatinové disky kolies s 10 lúčmi vo farbe Pearl Grey.

Evokujúce povrchy a výrazná predná časť modelu Puma dodávajú vozidlu vlastnú identitu. Verzia Titanium X sa vyznačuje jedinečným vysokolesklým čiernym povrchom a chrómovými prvkami s dizajnom včelieho plástu na mriežke chladiča a na rámikoch hmlových svetiel, ktoré sú integrované do funkčných predných nasávacích otvorov.

Rovnaká úprava sa nachádza na bočných prahoch, zatiaľ čo zadný difúzor a spodný ochranný kryt sú zvýraznené sivým kovom. Vyhrievané vonkajšie spätné zrkadlá vo farbe karosérie obsahujú integrované smerové svetlá a svetlá na nastupovanie, ktoré po otvorení dverí osvetľujú priestor pri dverách.

Mild hybridná technológia

Inteligentný, samoregulačný mild hybridný systém je dostupný s výkonom 125 a 155 koní. Energiu uloženú v akumulátore dokáže využiť na nahradenie krútiaceho momentu – čím sa zníži množstvo práce vyžadovanej od zážihového motora.

↓ NEPREHLIADNITE ↓

Podľa analýzy WLTP sa zníži spotreba paliva až o 9 percent, prípadne na doplnenie krútiaceho momentu – čím sa zvýši celkový krútiaci moment dostupný z pohonnej jednotky a optimalizuje sa výkon.

Technológie inšpirované dôverou

Medzi technológie asistencie vodičovi v štandardnej výbave patrí systém pre zachovanie stopy v jazdnom pruhu, ešte viac vylepšený o funkciu detekcie krajnice vozovky. Systémy sú navrhnuté tak, aby bola jazda v modeli Puma Titanium X pohodlnejšia, menej náročná a bezpečnejšia. Systém teraz dokáže rozpoznať, kde spevnená cesta prechádza na nespevnený povrch, napríklad mäkkú krajnicu, štrkový alebo trávnatý okraj cesty a pomocou slabého krútiaceho momentu nasmerovať volant, aby zabránil vozidlu zísť z vozovky.

Okrem toho, v štandardnej výbave je aj systém prevencie nárazov s funkciou rozpoznávania chodcov, ktorý dokáže zaznamenať ľudí na ceste pred vozidlom alebo v jeho blízkosti, prípadne ľudí, ktorí môžu križovať dráhu vozidla. Systém je navrhnutý tak, aby znížil závažnosť niektorých čelných kolízií s vozidlami a chodcami alebo úplne zabránil niektorým typom nehôd. V modeli Puma je zabudovaná vylepšená verzia technológie s kamerou so širokouhlejším objektívom, ktorý pomáha dokonalejšie sledovať pohyby chodcov.