Ford predstavil novú Fiestu hneď v štyroch verziách

605

Automobilka Ford predstavila na podujatí “Go Further” novú generáciu obľúbeného modelu Fiesta. Siedma generácia európskeho bestselleru sa prichádza teraz až v štyroch výrazných verziách: štýlová Fiesta Titanium, ostrá Fiesta ST-Line, luxusná verzia Fiesta Vignale a crossover Fiesta Active.

Pokročilý dizajn exteriéru
Nová Fiesta rozmerovo podrástla. Dĺžka karosérie sa zväčšila o 71 mm a šírka o 12 mm. Vozdilo tak získalo dlhší a prémiovejší vzhľad. Zatiaľ čo predná časť siedmej generácie európskeho bestselleru neprináša žiadne veľké prekvapenia, zadná časť sa od predchodcu líši úplne. Zadné svetlá sú po novom orientované horizontálne a zaujali miesto pod oknom piatych dverí. Delené sú na dve časti, kde druhá zasahuje až do veka kufru. Záujemcovia si budú môcť stále vybrať medzi troj alebo päťdverovou verziou karosériou.

Každý zo štyroch variantov modelu Fiesta bude ľahko odlíšiteľný vďaka osobitému charakteru. Luxusný vzhľad dodávajú verzii Fiesta Vignale na mieru šité prvky, ako je vzor mriežky chladiča, rámčeky hmlových svetiel, bočné prvky a element zadného difúzora. Fiesta Titanium dostala chrómovanú lištu, ktorá jej dodáva jednoduchý, no luxusný štýl. Športová verzia Fiesta ST-Line má mriežku chladiča inšpirovanú modelmi Ford Performance. Štýl karosérie je hranatejší a agresívnejší. Funkčný zadný spojler prispieva k drsnejšiemu postoju. Dobrodružná Fiesta Active sa odlišuje zdvihnutým profilom zavesenia kolies, tmavými prvkami z tvrdého plastu na oblúkoch kolies. Mriežka chladiča dostala šesťhranný dizajn s tmavým elementom v oblasti EVČ. Kontrastná strecha a lišty strešných nosičov prispievajú k univerzálnejšiemu vzhľadu.

Nový multimediálny systém
V interiéri novej Fiesty bude azda najväčšou novinkou úplne nový multimediálny systém Sync 3. Dotykový displej teraz pretŕča z palubnej dosky smerom nahor. Uhlopriečka displeja dosahuje úctyhodných 8 palcov. Vďaka prítomnosti dotykového displeja z interiéru ubudlo až dvadsať tlačidiel. Interiér tak pôsobí jednoduchšie a estetickejšie ako doposiaľ. V kabíne sa objavujú najmä mäkké materiály, ktoré pre posádku nepôsobia rušivo.

Dômyselné pohonné jednotky
Pod kapotou novej Fiesty nájdeme novú verziu litrového trojvalca naladenú na 100, 125 alebo 140 koní. Tento agregát v prípade nízkeho zaťaženia (do 4500 otáčok) dokáže vypnúť činnosť jedného valca. Vďaka tejto technológii sa zníži spotreba paliva až o šesť percent. Ford sa tak stal prvou z automobiliek, ktorá túto technológiu aplikoval na trojvalcový agregát v produkčnej podobe. V ponuke nájdeme aj 1,1-litrový zážihový motor s výkonom 70 a 85 koní. Jediným naftovým zástupcom v novej Fieste bude 1,5-litrový motor TDCi s výkonom 85 koní.

Pokročilé asistenčné systémy
V novej Fieste nebudete mať istotne núdzu ani o asistenčné systémy. Medzi tie nevyhnutné patria autonómne brzdy s detekciou chodcov a monitorovanie jazdných pruhov, ktoré sú podmienkou pre zisk plného počtu hviezdičiek v bezpečnostných testoch Euro NCAP. Okrem nich však v ponuke nájdeme aj parkovací asistent, adaptívny tempomat a monitorovanie slepého uhla zrkadiel. Za zmienku stoja tiež luxusné prvky, napríklad verzia ST-Line dostane športový volant a sedadlá, v interiéri variantu Vignale nájdeme špecifické čalúnenie a k dispozícii bude aj audio Bang & Olufsen.

Okrem predstavenia novej Fiesty, Ford na podujatí “Go Further” informoval aj o ďalších plánoch a udalostiach. Napríklad už budúci rok začne automobilka Ford testovať prvé automobily s autonómnym režimom v reálnej premávke. Prvé vozidlo s touto technológiou sa v ponuke Fordu objaví už v roku 2021. Ešte predtým má Ford v pláne predstaviť až trinásť automobilov s elektrickým pohonom. Agregáty budú spolupracovať s päť a šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. V prípade agregátu 1,0 EcoBoost s výkonom 100 koní bude k dispozícii aj šesťstupňový automat.

V snahe osloviť čo najširšiu skupinu záujemcov Ford ponúkne novú Fiestu až v štyroch rôznych variantoch. Chýbať nebude ani “terénna” verzia Activ, či luxusná Fiesta Vignale.