Fiesta ST od Mountune: viac výkonu, viac zábavy

608
Ford Fiesta ST Mountune
Zdroj: Mountune

Malá zábavná Fiesta ST dostala od britského úpravcu z Essexu menšiu dávku dopingových látok. Tie pomohli najmä 1,5-litrovému EcoBoostu zvýšiť jeho potenciu, na exteriéri hatchbacku sa však prejavili i nejaké vedľajšie účinky.

Malá váha + väčší výkon = viac zábavy

Firma Mountune sa zaoberá úpravami rýchlych Fordov už nejaký ten čas. Svoje bohaté skúsenosti vložili do vývoja najnovšieho balíka M235 určeného práve pre aktuálnu generáciu Fiesty ST. Ten zdvihol výkon preplňovaného trojvalca na úroveň 235 koní (173 kW), čo je teda o rovných 35 koní viac ako pri sériovom modeli. Smerom hore išiel i krútiaci moment, z pôvodných 290 Nm sa dostal až k hodnote 350 Nm. Ak si zoberieme do úvahy hmotnosť ST-čka, len niečo cez 1200 kíl, je to celkom príjemný rozdiel. Samotné hodnoty zrýchlenia Mountune ale neposkytol.

Ford Fiesta ST Mountune
Zdroj: Mountune
Zdroj: Mountune

Balík úprav M235 zahŕňa preprogramovanie riadiacej jednotky, teda úpravu plniaceho tlaku i vstrekovania v celkom rozsahu otáčok motora. Motoru sa lepšie dýcha aj vďaka športovému nasávaciemu potrubiu so vzduchovým filtrom s väčšou priepustnosťou. Úpravca tiež uvádza, že upgrade prešiel prísnymi vývojovými a testovacími procesmi, ktoré zaručujú nenarušenú spoľahlivosť sériového agregátu.

Ford Fiesta ST Mountune
Zdroj: Mountune
Zdroj: Mountune

Viac „pops and bangs“

Úpravy zahŕňajú aj takzvanú funkciu „no-lift shift“, čo znamená, že pri preraďovaní na vyšší stupeň nemusíte povoliť nohu z plynového pedála, aj keď pravou rukou obsluhujete 6-stupňovú manuálnu prevodovku. Fiesta si síce necháva pôvodný výfuk, s dodatočným zapaľovaním zmesi z neho vychádzajú hutnejšie zvuky brblania a strieľania.

K balíku je dodávaný aj malý OBD konektor s Bluetooth pripojením. Ten cez aplikáciu premieta aktuálne informácie priamo z riadiacej jednotky na mobil. Majitelia staršej úpravy M225 tak vedia pomocou tohto spojenia za menší príplatok doinštalovať novšiu úpravu. V aplikácii je možné zvoliť medzi štyrmi režimami – Sport, Track, Stock Performance a špeciálnym módom proti krádeži, ktorý úplne znemožní pohyb Fiesty, Anti-Theft. Za úpravu si Mountune v prepočte pýta 690 €. Za také peniaze vám pri mnohých modeloch nedajú ani strešné okno. Tak čo, brali by ste?