Faceliftované Ferrari FF sa nazýva GTC4Lusso

666

Ferrari FF je model, ktorý polarizuje fanúšikov na dve protikladné skupiny. Nech ste v akejkoľvek, treba uznať, že to auto zmysel má a môžeme byť radi, že to nie je zas ďalší crossover, ktorým sa Ferrari zatiaľ úspešne vyhýba.

Tento model vyrábajú v Maranelle len okolo piatich rokov, pričom sa nedávno Taliani rozhodli ho trochu oživiť v podobe faceliftu. Ferrari pri modernizáciách poslednú dobu rado mení názvy svojich modelov, čo však možno ospravedlniť mierou rozsahu zmien.

Skrýva sa pod nové meno
Nové FF, ktoré premenovali na GTC4Lusso, tak revolučne iné nie je, no je tu pár prvkov, ktoré stoja za zmienku. V prvom rade je to dizajn. Črty praktického Ferrari získali modernejšie línie, ktoré pripomínajú iné nové Ferrari ako 488 GTB či California T.

Okrem nového predku je radikálnejšie upravený aj zadok, ktorý namiesto jednokruhových svetlometov pribral do parády svetlá podobné modelu 512 Scaglietti. Inžinieri nevynechali interiér, kde ponovom sídla až dva displeje – každý pre jedného predného sediaceho.

Nezaprie V12
Srdcom tohto modelu zostáva 6,3-litrový atmosférický agregát, ktorý ale dostal pár kilowattov naviac. Presnejšie 22 kW (30 k), čím výkon stúpol na 507 kW (690 k) a 697 Nm. Špičky výkonu i krútiaceho momentu sídlia, samozrejme, v závratných rýchlostiach dvanásťvalca, avšak už 80 % z maximálneho “krútiaku” nájdete pri 1750 ot./min.

Táto sila dokáže trojdverový hatchback s pohonom na všetky štyri kolesá rozbehnúť na 100 km/h len za 3,4 s a akcelerácia neustáva až do rýchlosť 335 km/h. Na štvormiestne diaľničné GT s váhou 1790 kg je to naozaj slušne vysoká hodnota.

Jazdí ako nikdy predtým
Okrem upraveného motora sa GTC4Lusso dočkalo aj inej, podstatne zaujímavejšej novinky. Po vzore Ferrari F12tdf aj tento model disponuje natáčaním všetkých kolies, ktorý interne v Maranelle nazvali 4RM-S. Prvýkrát ide o automobil ako s pohonom 4×4, tak aj riadením všetkých štyroch kolies.

Aby bola jazda navyše ešte lepšia, Ferrari prihodilo nové elektronicky nastaviteľné tlmiče a k tomu aj elektronicky riadený samosvorný diferenciál.

Ferrari Four, ako skratka tohto modelového mena znie, sa mení na GTC4Lusso.