Facelift Peugeotu 301 prináša viac elegancie a moderného vybavenia

1277

Sedan s dostupnou cenou od značky Peugoet si v ponuke drží miesto už od roku 2012. Teraz však nastal čas vynovenia a tak Peugoet predstavuje modernizáciu, ktorá čerpá inšpiráciu napríklad z druhej generácie modelu 3008. Výrazná maska chladiča a “vykusnuté” predné svetlomety dodaly autu agresívnejší a dospelejší výraz. V zadnej časti sú zrejmé predovšetkým úplne nové svetlá, ktoré taktiež odkazujú na najnovšie modely značky. Čo sa týka vizuálnej stránky v ponuke nájdeme aj tri nové odtiene laku: sivá Artense, sivá Moka a modrá Deep Blue.

Aj interiér prešiel celko zásadnými zmenami. Facelift priniesol napríklad nový 7-palcový displej infotainmentu. Ten ponúka služby navigácie TomTom, multimediálneho prehrávača a parkovacej kamery. Vodič si dokonca s displejom môže spárovať aj svoj smartfón. K tomu poslúži buď aktualizovaný systém MirrorLink alebo špecializované Apple Car Play a Android Auto. Interiér po novom zdobia aj nové čalúnenie sedadiel a odlišné materiály v palubnej doske.

Ponuka motorov faceliftovaného Peugeotu 301 obsahuje dva zážihové a dva vznetové agregáty. Z ponuky benzínových si teda bude môcť vybrať buď trojvalcovú jedna-dvojku PureTech s výkonom 60 kW a krútiacim momentom 118 N.m alebo silnejší štvorvalec 1.6 VTi s 85 kW a 150 N.m.. Obe benzínové jednotky sú atmosférické, vďaka čomu by mal byť model 301 odolnejší a trvácnejší. Silnejší z agregátov dostal v ponuke aj možnosť priplatiť si za nový šesťstupňový automat.

Dieselové agregáty zastupuje prepĺňaná jedna-šestka BlueHDI s výkonom 73 kW a krútiacim momentom 254 N.m. Druhý slabší naftový variant dosahuje výkon 68 kW a krútiaci moment 230 N.m.. Oba verzie disponujú skvelou spotrebou a k radeniu používajú päťstupňovú manuálnu prevodovku.

Peugeot si pre zákazníkov z krajín východnej Európy a severnej Afriky pripravil špeciálnu možnosť. A to zvoliť si ochranný štít motora. Blatníky sú zasa prispôsobené odolnosti voči chladu, dvere dostali dvojité utesnenie a do palubnej dosky je implementovaná priečna vzpera kvôli väčšej odolnosti.

Peugeot 301 sa podobne ako konkurenčný Citroën C-Elysé pre európske trhy vyrába v španielskej továrni Vigo. Tam sa vyrobilo už vyše 300 000 exemplárov.

Po nedávnom vynovení Citroënu C-Elysée bol príchod modernizovaného Peugeotu 301 na spadnutie. Tento dostupný sedan s levom na kapote dostane viacej luxusných prvkov, moderné rozhranie infotainmentu a novú automatickú prevodovku.