Exkluzívne: Mercedes-Benz triedy A s technikou triedy S je oficiálne odhalený

20163

Mercedes-Benz triedy A bol oficiálne odhalený a konkurenčným prémiovým kompaktom odzvonilo. Časy, kedy boli technologické rozdiely medzi vrchnou a spodnou časťou ponuky Mercedes-Benz zásadné, sú nenávratne preč. V Mníchove a Ingolstadte by mali naštartovať prvé krízové mítingy.

Pokiaľ ste niekedy túžili po detailoch, spracovaní a výbave z luxusných sedanov v malom mestskom balení, mali ste smolu. Žiadny zo svetových výrobcov sa nemal k tomu, aby svoje drobné modely obdaroval takou hromadou pozornosti, ako sa dostávalo vlajkovým lodiam. Najmenší „medveď“ je vybavený najnovším multimediálnym systémom MBUX, s vysokou mierou personalizácie a prvkami umelej inteligencie.

Nový svet

Nie je zrovna typické, že nové smerovanie dizajnu značky odštartuje model, ktorý nie je nosným prvkom ponuky. Dizajnové črty novej triedy A sú do značnej miery podobné s dizajnom štvordverového kupé triedy CLS. Mercedes-Benz komentuje svoj nový výtvor ako lekciu v purizme a pokiaľ tým myslí minimálny počet línií, niečo na tom bude. Kde sa minimalistický prístup rozhodne prejavil najviac, je oblasť aerodynamiky.

Nová trieda A je najaerodynamickejším modelom vo svojom segmente. Veľkým prínosom k dobrému výsledku je aktívna mriežka chladiča, ktorá sa otvára a zatvára v závislosti od potreby chladenia. „Áčko“ je taktiež medzigeneračne narástlo o 30 milimetrov do dĺžky a 14 milimetrov do šírky. Postoj je agresívnejší, no jazda pohodlnejšia a kabína priestrannejšia.

Konkurencia „na práškoch“

Takto zásadný medzigeneračný skok v spracovaní a reprezentácii daného segmentu je skutočne výnimočný. Dizajn interiéru nevej triedy A sa drží základných formuliek, no prináša výrazne novší obal. Novou dominantou interiéru sa stáva dvojica displejov dostupná v troch vyhotoveniach. Konkrétne máte na výber dvojicu displejov s uhlopriečkou 7 palcov, kombináciu jedného 7 palcového a jedného 10,25 palcového displeja a vrchol ponuky s dvojicou 10,25 palcových displejov.

Obrie displeje dostali mozgy v podobe nového systému Mercedes-Bez User Experience. Systém disponuje prvkami umelej inteligencie, ktorá učí systém, ako byť čo najlepším spoločníkom pre vodiča. Nechýba taktiež ovládanie cez touchpad, dotykovú plochu pravej multimediálnej obrazovky, či cez dotykové „kurzory“ a volante. Ide o jeden z najlepších a najbezpečnejších multimediálnych riešení na trhu.

S-Klasse light

Najmenší model zo Stuttgartu nám teda poriadne dospel a vyrástol. V batožinovom priestore pocítite nárast kapacity o 29 litrov (celkových 370 litrov), do ktorého sa tento krát dostanete omnoho jednoduchšie. Piate dvere narástli do šírky o 20 centimetrov vďaka rozdeleným zadným svetlometom. Mercedes-Benz taktiež uvádza výrazné zlepšenie zvukovej izolácie kabíny.

Pohodlie už dnes nevyplýva iba z jazdných vlastností. Trieda A disponuje funkciami z vlajkovej lode triedy S. Semi-autonómne funkcie prinášajú aktívne sledovanie odstupu DISTRONIC alebo asistenta pre zmenu jazdného pruhu Active Lane Change Assist. Nový predný radar dokáže sledovať cestu vopred až do vzdialenosti 500 metrov, v závislosti na podmienkach

Jazdecká prémia

V závislosti od motorizácie je podvozok „Áčka“ vybavený kombináciou predného zavesenia kolies McPherson a zadného s novým štvorprvkovým zavesením kolies. Ide konkrétne o motorizáciu A 250, či všetky motorizácie s pohonom 4MATIC. Základné modely A 200 a A180 d budú mať vybavené tuhou zadnou nápravou. Na naše (milé) prekvapenie nebudú k dispozícii žiadne trojvalcové motory. Paletu pohonov zaručuje trojica štvorvalcových jednotiek, z toho dva benzínové motory a jeden naftový.

Verzia A 200 predstavuje preplňovaný benzínový motor s objemom 1,4 litra a výkonom 120 kW/163 koní. Motorizácia A 200 prináša ako jediná možnosť spriahnutia s 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Zatiaľ najsilnejšou verziou sa má stať model A 250 s dvojlitrovým preplňovaným štvorvalcom a výkonom 165 kW/225 koní. Oba benzínové pohony sú vybavené deaktiváciou dvoch valcov a filtrom pevných častíc v základnej výbave.

Jediná naftová verzia A 180 d prináša 1,5 litrový preplňovaný štvorvalec s výkonom 85 kW/116 koní. Perličkami naftovej jednotky sú vodné chladenie a turbodúchadlo s premenlivou odozvou. Papierová spotreba má dosiahnuť 4,1 litra v kombinovanom cykle. Okrem benzínovej motorizácie A 200 sú všetky verzie vybavené dvojspojkovou prevodovkou 7G-DCT.

A 200 A200 A 250 A 180 d
Prevodovka Dvojspojková 7-stupňová (7G-DCT) Manuálna 6-stupňová Dvojspojková 7-stupňová (7G-DCT) Dvojspojková 7-stupňová (7G-DCT)
Palivo Benzín Benzín Benzín Nafta
Výkon (kW/konské sily) 120/163 120/163 165/224 85/116
Pri otáčkach (ot./min.) 5 500 5 500 5 500 4 000
Spotreba (l/100km) 5,1 5,6 6,0 4,1
Emisie CO2 (g/km) 120 133 141 108
Zrýchlenie z 0-100 km/h (s) 8,0 8,2 6,2 10,5
Najvyššia rýchlosť (km/h) 225 225 250 202
Dĺžka/šírka/výška (mm) 4 419/1 796/1 440 4 419/1 796/1 445 4 419/1 796/1 440
Rázvor (mm) 2 729