Druhá generácia MINI Countryman dostane plug-in hybridný pohon

857

Model Countryman druhej generácie bude hnaní 1,5 litrovým preplňovaným benzínovým trojvalcom, ktorý bude spolupracovať s elektromotorom nad zadnou nápravou. Rovnaké hnacie ústrojenstvo používa aj BMW 225x plug-in hybrid. Ten produkuje výkon 221 koní a krútiaci moment až 385 Nm. Ak sú informácie správne, približne rovnakého výkonu by sa mal dočkať aj nový Countryman.

Za ideálnych jazdných podmienok hybridné MINI vodičovi ponúkne čistý elektrický dojazd 40 km vďaka 7,6 kWh lítium-iónovej batérii, ktorá je umiestnená pod zadnými sedadlami. Výkon bude na asfalt prenášaný prostredníctvom šesťstupňovej automatickej prevodovky.

Podľa viceprezidenta spoločnosti MINI Sebastiana Mackensena, hybridný Countryman bude jazdiť nielen efektívne, no vodičovi poskytne aj prvotriedny zážitok z jazdy. Mackensen ďalej tvrdí, že kľúčom k dokonalému zážitku z jazdy v modeli Countryman bude aj možnosť využívať elektrický pohon pri vyšších rýchlostiach. Vodič pri jazde dostane na výber dva jazdné režimy – štandardný Auto eDrive a Max eDrive. Pri režime Max eDrive bude Countryman schopný dosiahnuť rýchlosť až 130 km/h v čisto elektrickom režime. V štandardnom elektrickom režime bude rýchlosť obmedzená na 80 km/h. Za zmienku určite stojí aj režim Save battery. V tomto režime bude automobil hnaný len spaľovacím agregátom, zatiaľ čo vysokonapäťový akumulátor si udrží svoju úroveň nabitia. Prípadne sa agregát dobíja pomocou generátora.

Spoločnosť MINI využila v plug-in hybridnom modeli rovnaký podvozok a zavesenia kolies ako má konvenčné poháňaný model druhej generácie Countryman. Cieľom bolo zachovať totožnú jazdnú dynamiku.

Britská automobilka predstavuje svetu svoj vôbec prvý automobil, ktorý kombinuje radosť z jazdy s nulovými emisiami.