Do tretice aj Volkswagen predstavil v Kalifornii auto na vodík

796

Volkswagen Golf siedmej generácie poháňa snáď takmer všetko, čo automobilový priemysel pozná. Od konvenčných benzínových a naftových motorov, cez pohon na CNG až po s prírodou sa kamarátiace elektromotory a plug-in hybridné technológie. Chýba mu už len vodíkový a laserový pohon. Ten prvý práve prichádza.

Volkswagen Golf SportWagen HyMotion je klasicky založený na modulárnej platforme MQB, ktorá mu dovoľuje snáď aj “pohon raketovými motormi”. Jej univerzálnosť konštruktéri využili tak, že pod zadné sedadlá a kufor ukryli štyri vodíkové nádrže z uhlíkových vlákien. Tie majú, mimochodom, kapacitu na prejdenie okolo 500 km s dĺžkou tankovania len 3 minúty.

Systém funguje tak, že reakciou vodíka a kyslíka vzniká voda, čím je produkovaná energia “studeným spaľovaním” s nulovými emisiami. Pohonnou jednotkou je 136-koňový elektromotor, s ktorým Golf zrýchli na stovku za rovných desať sekúnd. Voz navyše disponuje aj prídavnými li-ionovými batériami, ktoré ukladajú energiu z brzdenia a pomáhajú pri maximálnej akcelerácii.

Volkswagen Golf SportWagen HyMotion je, podobne ako Audi A7 h-tron, pripravený na sériovú výrobu. Problémom je len infraštruktúra a samotná výroba vodíka. Mimo toho, v Kalifornii momentálne behá aj flotila vodíkom hnaných Passatov.

Los Angeles prevítalo až tri automobily poháňané vodíkovými palivovými článkami. Posledný z nich je založený na Golfe Variant.