Česi demolujú rebríček predajov. Každé piate nové auto na ceste je Škoda

3734
Zdroj: Redakcia

Škoda si na Slovensku dlhodobo drží pozíciu jednoznačnej trhovej jednotky. Za osem mesiacov tohto roka dosiahla trhový podiel až 21,82 %, čo patrí medzi európske unikáty.

Navyše sa v prvej desiatke najpredávanejších vozidiel na Slovensku objavujú modely s značky Škoda až päťkrát. Pandémia koronavírusu nielen na Slovensku zásadným spôsobom zasiahla do predaja vozidiel a trh zaznamenal najväčší prepad za posledné dekády.

Redakcia

V porovnaní s minulým rokom klesol predaj vozidiel na Slovensku od januára do augusta tohto roka až o 31,18 %.

Škoda v prvej dominuje prvej desiatke

Medzi desať najpredávanejších vozidiel u nás patrí až polovica modelov značky ŠKODA. Predajom tento rok neohrozene kraľuje model Fabia (2 967 ks), na druhom mieste je Octavia (2 422 ks). Na piatom mieste je Scala (1 389 ks). V TOP 10 sa nachádzajú ešte modely Kamiq (1 277 ks) a Karoq (1 050 ks). Škoda výrazne dominuje ako v segmente firemných vozidiel, tak aj v segmente retailových vozidiel, kde dokonca medziročne narástla o 6 percentuálnych bodov.

NEPREHLIADNITE:

Značka v minulom roku výrazne obohatila svoje portfólio. Na trh uviedla dva úplne nové modely Scala a Kamiq, ktoré sa aj na Slovensku tešia veľkej obľube. Predstavila aj vynovenú verziu svojej vlajkovej lode Superb a zároveň oficiálne vstúpila do sveta elektromobility. Tento rok, aj napriek pandémii, úspešne uviedla na trh už štvrtú generáciu modelu Octavia. Na Slovensku navyše ponúka najširšiu sieť autorizovaných servisov, čo zákazníkom prináša unikátny komfort a umožňuje rýchly a jednoduchý prístup k požadovaným službám.

Scala prekvapuje

Práve modelom Scala predstavila značka v minulom roku svoj nový dizajnový jazyk. Scala aj napriek tomu, že je v predaji len čosi vyše roka, konkuruje etablovaným a dlhoročným modelom konkurencie. Za osem mesiacov tohto roka je piatym najpredávanejším modelom na Slovensku v rámci všetkých značiek.

Zdroj: Redakcia
Zdroj: Redakcia

Zákazníci uprednostňujú pri tejto kategórii vozidiel benzínové motorizácie. Dieselový variant si zvolilo necelých 9 % z nich. Prím hrajú úsporné motory 1,0 TSI. Takmer 42 % zákazníkov si zvolilo silnejšiu motorizáciu 1,0 TSI 85 kW. Po verzii 1,0 TSI 70 kW siahlo 31,6 % zákazníkov. Najsilnejšiu motorizáciu – 1,5 TSI 110 kW si zvolilo takmer 18 %. Na to, že Slováci pomaly menia svoje zvyky v auto-moto segmente, poukazuje aj výber typu prevodovky, automat si totiž vybral až každý piaty majiteľ vozidla SCALA. Najčastejšie po nej siahli v kombinácii so silnejším motorom jednolitrovej verzie.

Zdroj: Redakcia
Zdroj: Redakcia

Aj keď sa Scala radí do kategórie vozidiel „C“, v ktorej zákazníci uprednostňujú nižšiu cenovku pred bohatou výbavou, Scala tento úzus potláča. Iba každý desiaty zákazník si zvolil výbavu Active, 22 % z nich si však zvolilo príplatkovú výbavu Active Plus. Gro zákazníkov pri Scale, až 59 %, si zvolilo strednú výbavu Ambition. Slováci sú pri výbere farieb svojho vozidla stále konzervatívni. Nie je tomu inak ani v prípade modelu SCALA, kde si najčastejšie zvolili farbu Biela Candy (16,2 %), nasledovala Modrá Race (12,9 %) a Sivá Metal (10,9 %).

Elektrická ofenzíva

Nie je to ešte ani rok, čo Škoda uviedla na slovenský trh svoje prvé elektrifikované modely Citigo iV a Superb iV. V rámci skupiny plne elektrických vozidiel je tým najpredávanejším práve Citigo iV. Zákazníkov oslovila ako cena, tak aj jazdné vlastnosti, dojazd až 225 – 274 km a sympatický dizajn. Superb iV patrí medzi najpredávanejšie plug-in hybridné modely u nás. Elektrifikovaná vlajková loď značky Škoda ponúka čisto elektrický dojazd až 62 km čo majiteľom umožňuje pohodlné lokálne bezemisné jazdenie na bežné dochádzanie. V kombinácii so spaľovacím motorom je dojazd podľa WLTP až 880 km.

Zdroj: Redakcia
Zdroj: Redakcia

Škoda elektrifikáciu svojho portfólia berie naozaj vážne. Aj preto vyvinula jeden zo svojich najobľúbenejších modelov vôbec s mild-hybridným, ako aj plugin hybridným motorom. Hybridné verzie modelu Octavia budú dostupné pre slovenských zákazníkov už v priebehu najbližších dní. Začiatkom septembra predstavila značka aj svoje prvé plne elektrické vozidlo na platforme MEB – model Enyaq.

Zdroj: Škoda
Zdroj: Škoda

S rôznymi verziami batérie, zadným pohonom či 4×4, dojazdom až 510 km podľa WLTP a technológiami, ktoré sa u značky Škoda predstavili vôbec po prvýkrát, tak uviedla vozidlo, ktoré má všetky predpoklady na to, aby sa stalo špičkou vo svojej triede. Slovenskí zákazníci budú mať možnosť objednať si model ENYAQ v priebehu najbližších týždňov.