Cadillac CT6 vstupuje do osieho hniezda

800

Koncern General Motors už pred časom vyslal automobilku Cadillac aj na európske trhy, kde má uspieť medzi tvrdou, hlavne nemeckou konkurenciou. V nižších triedach tu zatiaľ pôsobia typy ATS a CTS, no Američania si trúfajú aj na viac. Tentokrát prišli s modelom CT6, ktorý má konkurovať BMW radu 7, Audi A8 a Mercedesu-Benz triedy S.

Výnimočná ľahkosť
Medzi týmito automobilmi jednoznačne vedie z hľadiska hmotnosti. Jeho rozmery 5 184 x 1 879 x 1 472 mm (d/š/v) s rázvorom 3 106 mm ho zaraďujú medzi najväčšie limuzíny, avšak 1 678 kg je hodnota, ktorá je bežná pre o triedu menšie automobily. Základ CT6 tvorí architektúra nazývaná Omega, ktorá je zložená z až 13 vysokopevnostných druhov hliníka, čím má byť zabezpečená vysoká tuhosť v kombinácii s nízkou váhou. Popri tom mu nahrávajú magnetické tlmiče a natáčanie zadných kolies.

Americká škola
Veľký objem a benzín. To typické pre Ameriku. Pre Cadillac CT6 v porovnaní s konkurenciou nie sú pripravené vyslovene veľké motory, naftu však medzi nimi nehľadajte. Základnou motorizáciou je prepĺňaný radový štvorvalec s objemom 2 litre a s výkonom 198 kW, čo je 269 koní. Nad ním bude 3,6-litrový atmosferický vidlicový šesťvalec, ktorý je naladený na 250 kW (340 k). Čerstvou novinkou v portfóliu automobilky je 3.0 V6 s dvomi turbami, ktorý zažíva premiéru pod kapotou práve CT6. Je vyladený až na 298 kW (405 k) a 543 Nm. Všetky agregáty sú kombinované s osemstupňovou automatickou prevodovkou. Menší dvojliter ženie zadné kolesá, pre šesťvalcové verzie bol vyvinutý aktívny pohon zadných kolies, ktorý poháňa všetky kolesá len ak treba.

Nemecky pripravený
CT6 má zabojovať popri veľmi silnej konkurencii. Preto ho automobilka náležite vybavila. Dominantou interiéru je 10,2-palcový displej s HD rozlíšením 1 280 x 720 pixelov. Možno ho ovládať klasickým dotykom alebo cez touchpad na stredovom tuneli. Medzi výbavu si možno objednať napr. štvorzónovú klimatizáciu s ionizáciou vzduchu, 360-stupňovú kameru s nahrávaním, nočné videnie s rozoznávaním ľudí a zvierat, automatické brzdenie počas automatického parkovania, detekciu chodcov s automatickým brzdením, bezdrôtové nabíjanie telefónu, zadnú kameru namiesto spätného zrkadla, WiFi hotspot a aj audio systém Bose Panaray s až 34 reproduktormi.

Zadní pasažieri profitujú z priestoru pre nohy dlhom až 1 027 mm. Ich sedačky sú pozdĺžne nastaviteľné v rozsahu až 83 mm, prispôsobiteľná je aj poloha bočného vedenia a vankúšov. Nechýba masážna funkcia spolu s chladením a vyhrievaním. Stredová opierka poskytuje nielen oporu ľakťov, ale skrýva aj porty pre HDMI a USB. Na predných hlavových opierkach sú 10-palcové obrazovky, možno si však zapojiť aj iné, externé zariadenia.

Na trhu od 2016
Cadillac CT6 zavíta na trhy v Európe, Kórei, Izraeli a na Strednom východe. Výroba bude zahájená vo fabrike Detroit-Hamtranck začiatkom roku 2016.

Cadillac uvádza novú vlajkovú loď CT6. Bude si však musieť poradiť len s benzínovými motormi.