Britský aristokrat Jaguar XE dorazil na Slovensko

87

Od 37 123 eur

Jaguar XE je pre automobilku veľmi dôležitým modelom. Umožní aj menej solventnejším, ktorí možno napr. z princípu nemusia Nemcov, stať sa majiteľom britskej prémie. V porovnaní s nemeckou školou nedisponuje takým množstvom rôznych výkonnových verzii, preto sa môže zdať, že konkurenčné BMW radu 3 či Mercedes-Benz triedy C začínajú na nižších sumách. Najlacnejším variantom typu XE je pomerne výkonný 200-koňový dvojlitrový benzín s automatickou prevodovkou. V prípade zvolenia nafty s rovnakým objemom si navyše priplatíte za 163 koní len 49 eur, avšak spárovaný s manuálom. Za “komfortnejšiu” skriňu si zákazník musí zaplatiť takmer 2 500 eur.

Dvojlitrový zážihový motor je vyladený aj na 240 konských síl, jeho záujemcovia zaň budú musieť vysoliť minimálne 40 389 eur. Výkonnejší diesel ťaží z objemu 2 litrov 180 koní, ktoré krotí šesťstupňová manuálna prevodovka. Tento motor je v prvých dvoch stupňoch výbavy (Pure a Prestige) rovnako ocenený ako slabší variant.

Okrem (zatiaľ?) vrcholnej verzie S s trojlitrovým benzínovým šesťvalcom plneným kompresorom (340 k & 450 Nm), ktorý začína na 55 091 eurách, je každá jedna motorizácia dostupná v štyroch výbavách, a to Pure, Prestige, R-Sport a Portfolio. Jedinou voľbou pohonu je zadná náprava.

Oficiálny ceny nájdete na tejto stránke, detailnejší prehľad technických parametrov agregátov si zas môžete pozrieť tu.

Nový model strednej triedy od Jaguaru je pripravený popasovať sa s nemeckými rivalmi.