BMW X2: Prečo sa bude menší brat X4-tky predávať ako teplé rožky?

3752

Spomínate si, keď bola jediným modelom „X“ od BMW práve veľká X5-ka? To je dnes už dávna história. Prichádza nové BMW X2 a bude sa predávať ako teplé rožky. Existuje pre to zopár dobrých dôvodov.

Neprejdú dva týždne, aby automobilový svet nevyprodukoval nový crossover. Platí to pre všetky značky. Vysoké modely „do mesta“ a „do terénu“ sú masívne v kurze a vie to aj BMW. Značka, ktorá je priekopníkom v robení terénnych áut s vedomím, že do terénu možno v živote ani len nepáchnu. Čo ale tie dôvody?

Všetci chcú X6-tku, no nie každý na ňu má

BMW s párnym číslom v názve už nejaký piatok označuje práve tie zaujímavejšie modely. Malé „kupé-SUV“ X2 má zapadnúť do rodiny k excentrickým modelom X4 a X6. Podľa toho, koľko týchto vozov na cestách vídame, X2 je predurčená na trhový úspech.

Sports Activity Coupe, teda v preklade „Kupé pre športové aktivity“, je marketingový ekvivalent k husej koži a vzrušeniu, ktoré si od auta sľubujete. Aj napriek tomu, že strávite absolútne drvivú časť svojho času v X2 práve na mestských komunikáciách, budete mať pocit, že môžete čokoľvek. Len sa vám proste nechce, alebo je vonku na windsurfing a lezenie po horách predsa trošku daždivo.

Vzhľad je absolútne najpodstatnejší

Samozrejme, aj BMW X2 si budete môcť objednať vo frajerskom vyhotovení M Sport. Kým v prípade základných modelov bez označenia „M“ musíte trpieť voľbu „len“ desiatich farieb exteriéru, s paketom M Sport sa vám výber rozšíri o ďalších päť farieb.

Najdôležitejšia informácia? Farba Galvanic Gold z priložených produktových fotografií bude k dispozícii bez nutnosti priplácania dodatočného za „M“ paket. Ďalšia podstatná informácia? Základné disky sú vyhotovené v priemere 17 palcov a postupne sa viete po jednom palci priemeru dostať až k príplatkovým 20 palcovým diskom, ktoré budú exkluzívne k dispozícii len pre vyhotovenie X2 M Sport. Obrubníky, brúste si zuby…

Bude praktické. Skutočne.

Kým sa kapacita batožinového priestoru bežného hatchbacku segmentu C pohybuje pod hranicou 400 litrov, BMW X2 ponúkne celkovo 470 litrov.

To je skutočne vynikajúci objem a pokiaľ si X2 kúpite na športové aktivity, môžete si s pokojným svedomím kúpiť ďalšie laná a skoby pre vaše víkendy strávené lezením po horách.

Má jazdiť skvele a úsporne. Je to BMW, toto skutočne vedia

Čokoľvek z mníchovskej famílie je jazdecky nadané a platí to dokonca aj pre crossovery. Samozrejmosťou je prítomnosť dvojspojkovej prevodovky Steptronic, či pohonu všetkých kolies xDrive. Keďže by mal model X2 vychádzať z platformy použitej v prípade súrodeneckého BMW X1, k dispozícii budú aj vyhotovenia s pohonom predných kolies. Pohon sDrive je vhodný práve pre tých, ktorí si “bez bitky” priznajú, že svoje BMW v teréne zašpiniť skutočne neplánujú.

O pohon sa bude starať plejáda štvorvalcov poháňaných benzínom a taktiež naftou. Naftové vyhotovenia xDrive20d (140 kW/190 koní) a xDrive25d (170 kW/231 koní a 450NM!) majú jednak slušnú porciu výkonu a prvý menovaný by mal jazdiť podľa katalógovej spotreby pod 5 litrov na 100 km.

Benzínové vyhotovenie sDrive18i ponúkne možnosť prítomnosti manuálneho radenia, výkon 103 kW/140 koní a spotrebu okolo 6 litrov na 100 km. Jednotka xDrive 20i ponúkne až 141 kW/192 koní so spotrebou taktiež nad 6 litrov a so zrýchlením na 100 km/h za 7,7 sekundy.