BMW M3 je ikonou všetkých vekových generácií. A to nielen preto, že jeho história sa píše takmer 40 rokov, ale aj preto, lebo v každej generácii prinášalo adrenalín a husiu kožu, ktorá bola jedinečná.
Práve aktuálna generácia je prvou, v ktorej sa M3 ukázalo aj v kombi karosérii Touring. Podľa mnohých je práve BMW M3 tým najkultovejším autom z Mníchova. Počas našej prvej jazdy nás presvedčilo, že svoje meno nesie skutočne hrdo.
11. Skvelé počuť a aj vidieť
10. Agresívnejší dizajn
Šiestu generáciu predstavili v roku 2020 a jej dizajn už poznáte. Veľké “obličky” sú ešte väčšie a všetky prieduchy sú skutočné. Napokon inak to ani nešlo. Veď na aute určenom na dynamickú jazdu je potrebné chladiť azda všetko. Brzdy a pneumatiky nevynímajúc.
9. Prvý ostrý Touring
Vôbec prvýkrát sa v športovej M3 môžete pozrieť na kombi karosériu. Nazývajú ju Touring a poskytne úctyhodných 500 litrov batožinového priestoru. Že by sa toto auto stalo tým najlepším z rodinného aj športového sveta?
8. M výfuky
Športové výfuky od divízie M majú elektricky ovládané klapky, ktoré dokážu z tohto auta spraviť skutočnú šelmu aj akusticky. Vlastne celý zadok vyzerá výborne. Dokonca až tak, že v jeho odraze vidieť naše obdivné postávanie.
7. Premyslené na milimeter
BMW využilo každý milimeter priestoru a nízkoprofilové pneumatiky doslova pricapilo ku karosérii. Do medzery medzi “plechom” a gumou sa vojdú sotva dva prsty.
6. Obrie pneumatiky
Mimochodom, M3 Touring má na nápravách nielen rozdielne rozmery pneumatík, ale aj diskov. Vpredu 19, vzadu 20 palcov. Za príplatok je možné doobjednať si aj karbón-keramické brzdy.
5. Na stovke za 3,6 sekundy
BMW je známe svojím trojlitrovým radovým šesťvalcom. V tomto prípade je doplnený technológiou M TwinPower Turbo a poskytuje až 510 koní a 650 Nm. Z 0 na 100 km/h tak zrýchli za 3,6 sekundy. A to je niečo, čo by si zaslúžil zažiť každý fanúšik áut.
4. Prvá M3 štvorkolka
Nielen karoséria Touring, ale aj pohon všetkých kolies je v M3 novinkou! Pohon M xDrive nastavili špeciálne pre potreby pretekárskych vlastností. Umožňuje klasický pohon 4WD, pohon 4WD Sport s väčším podielom sily na zadných kolesách a režim 2WD, kde ide všetka sila iba na zadnú nápravu.
3. Prevodovka je personalizovateľná
Osemstupňová automatická prevodovka nesie názov M Steptronic a je vybavená softvérom Drivelogic, ktorý umožňuje celkom rozsiahlu personalizáciu prejavu. Nastaviť si môžete dokonca aj to, v akom pásme otáčok bude preraďovať. No a pri športe ju ovládate prostredníctvom krídel pod volantom.
2. Podvozok zmenil pravidlá hry
Podvozok si zaslúži obdivný potlesk. Jeho stabilita vo vysokých rýchlostiach je fenomenálna, riadenie absolútne priame a napriek tomu, že ide o športovú ikonu, v nižších rýchlostiach sa jeho komfort dá nazvať kultivovaným.
1. Stojí ako garsónka
Ak vás BMW M3 Competition M xDrive Touring zaujalo, pripravte si poriadny balík peňazí. S radovým šesťvalcom a vlastnosťami vyladenými spoločnosťou BMW M GmbH vás toto auto vyjde na najmenej 101 760 eur.