BMW M3 Touring: Nespolieha sa na legendárne meno. Prináša inovácie, aké tu ešte neboli

1655
Zdroj: Rasťo Bujna

BMW M3 je ikonou všetkých vekových generácií. A to nielen preto, že jeho história sa píše takmer 40 rokov, ale aj preto, lebo v každej generácii prinášalo adrenalín a husiu kožu, ktorá bola jedinečná.

Práve aktuálna generácia je prvou, v ktorej sa M3 ukázalo aj v kombi karosérii Touring. Podľa mnohých je práve BMW M3 tým najkultovejším autom z Mníchova. Počas našej prvej jazdy nás presvedčilo, že svoje meno nesie skutočne hrdo.

11. Skvelé počuť a aj vidieť

 

Zobraziť tento príspevok na Instagrame

 

Príspevok, ktorý zdieľa David Dejvo Schun (@jasomdejvo)

10. Agresívnejší dizajn

Šiestu generáciu predstavili v roku 2020 a jej dizajn už poznáte. Veľké “obličky” sú ešte väčšie a všetky prieduchy sú skutočné. Napokon inak to ani nešlo. Veď na aute určenom na dynamickú jazdu je potrebné chladiť azda všetko. Brzdy a pneumatiky nevynímajúc.

9. Prvý ostrý Touring

Zdroj: Rasťo Bujna
Zdroj: Rasťo Bujna

Vôbec prvýkrát sa v športovej M3 môžete pozrieť na kombi karosériu. Nazývajú ju Touring a poskytne úctyhodných 500 litrov batožinového priestoru. Že by sa toto auto stalo tým najlepším z rodinného aj športového sveta?

8. M výfuky

Zdroj: Rasťo Bujna
Zdroj: Rasťo Bujna

Športové výfuky od divízie M majú elektricky ovládané klapky, ktoré dokážu z tohto auta spraviť skutočnú šelmu aj akusticky. Vlastne celý zadok vyzerá výborne. Dokonca až tak, že v jeho odraze vidieť naše obdivné postávanie.

7. Premyslené na milimeter

Zdroj: Rasťo Bujna
Zdroj: Rasťo Bujna

BMW využilo každý milimeter priestoru a nízkoprofilové pneumatiky doslova pricapilo ku karosérii. Do medzery medzi “plechom” a gumou sa vojdú sotva dva prsty.

6. Obrie pneumatiky

Zdroj: Rasťo Bujna
Zdroj: Rasťo Bujna

Mimochodom, M3 Touring má na nápravách nielen rozdielne rozmery pneumatík, ale aj diskov. Vpredu 19, vzadu 20 palcov. Za príplatok je možné doobjednať si aj karbón-keramické brzdy.

 

5. Na stovke za 3,6 sekundy

Zdroj: Rasťo Bujna
Zdroj: Rasťo Bujna

BMW je známe svojím trojlitrovým radovým šesťvalcom. V tomto prípade je doplnený technológiou M TwinPower Turbo a poskytuje až 510 koní a 650 Nm. Z 0 na 100 km/h tak zrýchli za 3,6 sekundy. A to je niečo, čo by si zaslúžil zažiť každý fanúšik áut.

 

4. Prvá M3 štvorkolka

Zdroj: Rasťo Bujna
Zdroj: Rasťo Bujna

Nielen karoséria Touring, ale aj pohon všetkých kolies je v M3 novinkou! Pohon M xDrive nastavili špeciálne pre potreby pretekárskych vlastností. Umožňuje klasický pohon 4WD, pohon 4WD Sport s väčším podielom sily na zadných kolesách a režim 2WD, kde ide všetka sila iba na zadnú nápravu.

3. Prevodovka je personalizovateľná

Zdroj: Rasťo Bujna
Zdroj: Rasťo Bujna

Osemstupňová automatická prevodovka nesie názov M Steptronic a je vybavená softvérom Drivelogic, ktorý umožňuje celkom rozsiahlu personalizáciu prejavu. Nastaviť si môžete dokonca aj to, v akom pásme otáčok bude preraďovať. No a pri športe ju ovládate prostredníctvom krídel pod volantom.

2. Podvozok zmenil pravidlá hry

Zdroj: Rasťo Bujna
Zdroj: Rasťo Bujna

Podvozok si zaslúži obdivný potlesk. Jeho stabilita vo vysokých rýchlostiach je fenomenálna, riadenie absolútne priame a napriek tomu, že ide o športovú ikonu, v nižších rýchlostiach sa jeho komfort dá nazvať kultivovaným.

1. Stojí ako garsónka

Zdroj: Rasťo Bujna
Zdroj: Rasťo Bujna

Ak vás BMW M3 Competition M xDrive Touring zaujalo, pripravte si poriadny balík peňazí. S radovým šesťvalcom a vlastnosťami vyladenými spoločnosťou BMW M GmbH vás toto auto vyjde na najmenej 101 760 eur.