BMW Concept XM má vyše 700 koní, gigantické ľadvinky a sériový interiér

3591
Zdroj: TS BMW

BMW s poslednými kreáciami trocha ustreľuje dekel. Pred nedávnom sme tu mali na prvej jazde futuristicky vyzerajúci model iX, prvý plnotučný elektromobil značky. No a teraz je tu BMW Concept XM, ktorý v podstate nie je ani koncept, vlastne nie je ani BMW a ešte len uvidíme, čo si o jeho názve bude myslieť Citroën.

Viete prečo, nie? Veď v deväťdesiatych rokoch vyrábala francúzska automobilka model, ktorý toto označenie už niesol. Nemal sedemsto koní, ale bol aspoň krajší ako toto.

Zdroj: TS BMW
Zdroj: TS BMW

Mastodont

Páči sa vám tento koncept? Výborne, aspoň v blízkej budúcnosti nebudete mať taký vážny problém. BMW totiž tvrdí, že dizajn sériového auta táto štúdia odráža z deväťdesiatich percent. Na prvý pohľad sa to pre ostro rezané tvary a veľmi sebavedomú tvár zdá nereálne, no potom stačí pohľad do interiéru.

Zdroj: TS BMW
Zdroj: TS BMW

No uznajte, nie je to zlaté? To, čo vidíme vnútri, sú zhluky ovládačov priamo prevzatých z aktuálnej ponuky značky – aby ste presne vedeli, o čom hovorím, stačí sa pozrieť na páku voliča prevodovky a jej okolia aj s iDrivom, na zapínanie svetlometov naľavo od volantu (ehm, volant sme už tiež niekde videli), alebo na ovládače klimatizácie, ktoré sú síce usadené v hrubom rámiku, ale sú rovnaké, ako v X5. Sériový je aj infotainment a prístrojový panel, ktorý zdieľa s modelom iX.

Zdroj: TS BMW
Zdroj: TS BMW

Veľa nevieme

Ako je pri konceptoch a predstaveniach vecí zvykom, je to celé také mystické a veľa o novom automobile zatiaľ nevieme. Ale vidíme štvoricu výfukov, čo znamená jediné – spaľovací motor! Je to tak – tento koncept nie je elektromobil, aj keď sa naň ponáša. Je to plug-in hybrid s osemvalcom, výkonom 750 koní a krútiacim momentom 1000 newtonmetrov!

BMW vysvetľuje, že ich kupci stále chcú veľký V8, no zároveň musí prémiová značka spĺňať prísnejšie emisné predpisy. V dôsledku toho bolo prijaté rozhodnutie skombinovať všadeprítomný benzínový motor s elektromotorom a akumulátorom, ktorý ponúka odhadovaný dojazd 80 kilometrov s nulovými emisiami. Milujte ho alebo ho nenáviďte, XM predpovedá nový dizajnový prístup a nevyhnete sa mu. Ste s tým zmierení?