BMW 2 je tu s oficiálnymi parametrami

686

Nová „dvojka“ je o 72 mm dlhšia, 32 mm širšia a so širším rázvorom kolies o 30 mm oproti dnes už zaniknutej rady 1 kupé. Na začiatok prichádza v troch benzínových alternatívach a v troch dieselových. Na spodku naftovej ponuky by mala byť verzia 218d s výkonom 141 koní. Nad ňou sa objaví 220d so 181 koňmi. Vrchol dieselových motorov by mal tvoriť 225d (215 koní).

Spomedzi benzínových motorov sa objavia dvojlitrové štvorvalce ako 220i (181 koní) a 228i. „Dvestodvadsaťosmička“ dostane agregát s výkonom 240 koní pri 6500 ot./min a krútiaci moment 350 Nm už od 1250 ot./min. S ním by mala zvládnuť zrýchlenie 0-100 km/h za 5,4 sekundy pri použití automatickej prevodovky. Tieto „neeMkové“ verzie bude možné skrášliť športovejším vzhľadom doplnený rôznymi M prvkami.

Najvýkonnejšou možnosťou bude M235i. Hnať ju bude trojlitrový radový šesťvalec dosahujúci výkon 326 koní pri 6000 ot./min. Jeho krútiaci moment 450 Nm bude dostupný už od 1300 otáčok za minútu. Na stovku zrýchli za 4,8 sekundy a zastaví ju až elektronicky obmedzená maximálna rýchlosť na 250 km/h. BMW M235i bude sedieť na ľahkých zliatinových M diskoch s priemerom 18 palcov. Vpredu budú obuté do pneumatík s rozmermi 225/40 R18, vzadu by to mali byť gumy 245/35 R18. Ponúkať sa bude ako so šesťstupňovým manuálom, tak aj s automatom s ôsmimi stupňami. Zatiaľ nevieme, či M235i zostane na vrchole alebo či ju vystrieda M2. Zatiaľ sa BMW nevyjadrilo.

V slovenských showroomoch si za základnú benzínovú verziu 220i pýtajú 30 100 eur. Ak máte záujem o naftu, s príplatkom dve tisíc eur dostanete rovnako výkonný variant. M235i začína na cene 44 700 eur.

Tento model je zameraný na športový zážitok z jazdy, preto boli vynechané menej výkonné verzie z rady 1, tvrdí BMW.