Autosalón FRANKFURT 2017 | Audi odhalilo sedan budúcnosti! Koncept Aicon nemá volant ani pedále

Plne autonómny, luxusný a futuristický . Koncept Aicon odhalil svoju tvár ešte pred začiatkom autosalónu vo Frankfurte.

493

Hlavným cieľom Audi pri konštruovaní konceptu Aicon bolo ukázať svetu tie najnovšie inovácie zabalené v luxusnom štvormiestnom sedane. Či už je reč o pohonnej jednotke, podvozku, digitalizácii alebo udržateľnosti. Skrátka predstaviť svetu budúcnosť technológií od Audi.

Koncept Aicon po stránke rozmerov dosahuje dĺžku 5 444 milimetrov, šírku 2100 milimetrov a výšku 1506 milimetrov. Tieto rozmery ho jasne zaraďujú do segmentu D. Koncept je postavený na platforme s rázvorom kolies 3470 milimetrov, čo je o 240 milimetrov viac ako v súčasnosti ponúka vlajková loď – Audi A8.

Po dizajnovej stránke, ako prvá udrelie do očí výrazná hrana, ktorá sa tiahne od prednej masky, cez sklá bočných okien až po D-stĺpik. Tento zaujímavý dizajnový prvok zdôrazňuje dĺžku konceptu a zdanlivo opticky zmenšuje priestor kabíny. V prednej časti vidíme typickú šesťuholníkovú masku chladiča s nápisom Aicon v spodnej časti. Ďalším prvkom, ktorý nemožno prehliadnuť sú gigantické 26-palcové disky kolies s futuristickým päťlúčovým motívom.

Bez svetlometov

Po technickej stránke je jednou z mnohých zaujímavostí absencia tradičných svetlometov. Koncept Aicon namiesto toho využíva unikátnu LED technológiu zobrazovacích plôch. Digitálne zobrazovacie plochy sú tvorené stovkami trojuholníkových segmentov, ktoré dokážu vyobraziť rôznu grafiku, animácie a informácie v akejkoľvek farbe. V budúcnosti sa tak pravdepodobne aj osvetlenie vozidla stane individuálnou záležitosťou.

Animácie na povrchu

Animácie na povrchu vozidla majú okrem interaktívnej aj bezpečnostnú funkciu. Koncept Aicon bude schopný upozorniť chodcov alebo cyklistov na potenciálne nebezpečné situácie. Napríklad pri prudkom zrýchlení, brzdení či predchádzaní.

Ďalšou funkciou zobrazovacích jednotiek bude schopnosť osvetliť vozovku a jej okolie vo vysokom rozlíšení a premietnuť na asfalt rôzne informácie. Pokiaľ ide o diaľkové svetlomety, tie v budúcnosti zrejme úplne zaniknú ich úlohu prevezmú radarové snímače, ktoré dokážu pracovať aj v úplnej tme.

Bez volantu a pedálov

Pohľad do kabíny odhaľuje šokujúce zistenie. V koncepte Aicon chýbajú pedále aj volant. V kabíne nachádzajú štyri sedadlá, pričom predné možno rôzne polohovať a otočiť až o 15 stupňov. O vedenie vozidla sa postará plne autonómny systém riadenia. Ak by sa vodič chcel predsa len zapojiť do vedenia vozidla, k dispozícii je haptic-manuálna vrstva, hlasové ovládanie či ovládanie prostredníctvom zraku. V prípade že vodič uprednostní relax, cestu mu spríjemní dokonale premyslený systém infotainmentu s možnosťou sledovať filmy, počúvať hudbu či komunikovať cez videokonferenciu.

Podvozok a hnacie ústrojenstvo

Koncept Audi Aicon využíva štyri elektromotory s celkovým výkonom až 260 kW (353 koní). Sústava na asfalt prenáša krútiaci moment o sile až 550 Nm. Každý elektromotor poháňa jedno koleso. Inžinieri Audi sa pri pohone konceptu viac zamerali na maximálnu účinnosť a dojazd než na akceleráciu. Vďaka tomu dokáže koncept na jedno nabitie prejsť 700 až 800 km.

Pokiaľ ide o zavesenie, Aicon používa pneumatické pružiny a tlmiče, aby vyhladil akékoľvek nerovnosti povrchu vozovky. Každé z kolies má samozrejme vlastný snímač, ktorý adaptívne upravuje charakteristiku tak, aby bola jadza čo najpohodlnejšia.

Podľa spoločnosti Audi bude koncept Aicon navrhnutý s dôrazom na komfort, komunikáciu a slobodu počas dlhých ciest. Po ňom budú nasledovať ďalšie „multi-talentované modely“, každý s vlastnou „špecializovanou disciplínou“.