Austrálsky borec nakladá na 81-ročnom BMW R5SS akoby sedel na Superbiku!

3181
Zdroj: Youtube

Toto video nie je žiadnou novinkou, no mimoriadne rád sa k nemu vraciam. Festival rýchlosti či Revival Meeting v britskom Goodwoode sú prakticky jedinými miestami na svete, kde si môžete pozrieť ostré preteky klasických strojov na okruhu. Dôkazom toho je aj séria ostrých kôl na v tej dobe 81-ročnom BMW R5SS z roku 1935.

Dvojnásobný šampión seriálu Superbike a v roku 2015 aktuálny ambasádor motocyklovej divízie BMW, Austrálčan Troy Corser, si pomýlil svoj pretekársky stroj s vyše 80-ročným BMW R5SS. Medzivojnový veterán do stal pekne za uši a vznikol z toho fantastický záznam.

Brutálna nakladačka bola pre motocykel ku koncu série kôl poriadnou záťažou, čomu nasvedčuje aj predčasne ukončená honba za najlepším časom. Vidieť však starý stroj, ku ktorému sa jazdec správa ako k modernému superbiku, s hlavami valcov div neškrípajúcich o asfalt, je na pohľad vzrušujúcejší než polovica sezóny MotoGP.

Čo je BMW R5SS?

Ide prakticky o „superbike“ svojej doby. R5SS, ktoré nesie označenia ako „500 Kompressor“, „RS 255“, „RS255“ alebo „Type 255 RS 500“, je kompresorom preplňovaná beštia, ktorá má na krku niekoľko pretekárskych rekordov. Medzi tie najvýznamenšie patrí bezpochyby rekord prvého motocyklu, ktorý zajazdil kolo pri priemernej rýchlosti viac než 160 km/h.

Zdroj: Wikipenia @ Lothar Spurzem

Monštrum od BMW poháňa plochý dvojtaktný dvojvalec s objemom 492 centimetrov kubických, do ktorého duje vzduchový kompresor. Motor má rozvod DOHC, hliníkovové valce a blok motora spolu s telom kompresora vyrobeným z horčíka. Samozrejme, beží na zmes ricínového oleja a benzínu, ktorá zároveň zabezpečuje chladenie kompresora.

Zdroj: Wikipedia @ Lothar Spurzem

Motor produkuje výkon 45 kW/60 koní a spolupracuje so 4-stupňovou prevodovkou, ktorá prenáša výkon na zadné koleso 138-kilogramového stroja. Maximálna rýchlosť R5SS je na úrovni 220 km/h. Stále sa píše rok 1935 a vaši rodičia či starí rodičia ešte v tej dobe možno ani neboli na pláne. V roku 2013 sa stalo BMW R5SS druhým najdrahším motocyklom vydraženým v aukcii s finálnou cenovkou 480 000 amerických dolárov.