Audi SQ7 príde s V8 a e-turbami

782

Elektricky ovládané turbá sa pomaly dostávajú do vedomia automobilovej verejnosti zatiaľ len prostredníctvom konceptov (vlastne len jedného) či neoficiálnych správ. V súčasnosti ich žiadne sériové auto nevyužíva, toto prvenstvo si však má pripísať Audi so športovo ladeným variantom SQ7.

Nové Audi Q7 prišlo na začiatok na trh bez dvanásťvalca, ktorý však znovu pravdepodobne ani nepríde a dokonca aj bez akéhokoľvek osemvalca. Ponuku pozostávajúcu výhradne z motorov V6 v rôznych konfiguráciách však má obohatiť aj práve vidlicový osemvalec, a to v type SQ7. Malo by ísť o naftový agregát s objemom 4,0 alebo 4,2 litra, do ktorého budú vzduch vháňať elektrické turbodúchadlá. Jeho maximálny výkon by mal presahovať 298 kW (405 k). Akceleráciu 0-100 km/h by mal zvládnuť za zhruba 5,5 sekundy, čo je hodnota prvej generácie Q7 s naftovou V12 s piatimi stovkami koní.

Firma Valeo, ktorá má ingolstadtskej automobilke tieto turbá dodávať, hovorí, že nová technológia prepĺňania dokáže skresať spotrebu paliva o 7 až 20 %. Neduh známy ako “turbo-diera” sa má taktiež takmer úplne vytratiť. Oproti konvenčným turbodúchadlám však treba rátať s vyššími vstupnými nákladmi a tiež vyššou spotrebou elektrickej energie. Koncept RS5 TDI, ktorým výrobca naznačil túto technológiu, kvôli tomu popri klasickom 12-voltovom elektrickom obvode využíval aj prídavný systém s napätím 48 V.

Pozn.: Zobrazený automobil predstavuje neoficiálny render Audi RS Q7.

Konečne osemvalec v novej Q7. Audi neoficiálnou cestou potvrdilo vývoj SQ7 s naftovým motorom a elektrikou poháňanými turbodúchadlami.