Audi RSQ8 museli z Bratislavy doviezť až do L.A., aby nám ukázali jeho 600 koní

9963
Audi RS Q8 AUTOGRÁTIS
 
Zdroj: Audi

Máme skvelú správu pre kohokoľvek, kto nutne potreboval niečo ako Lamborghini Urus, no nemal naň žalúdok. V Devínskej Novej Vsi vyrábané a v Los Angeles predstavené, Audi RS Q8 má rovných 600 koní, ešte drzejší vzhľad a efektivitu asynchrónnej lokomotívy. 

Nové Audi RS Q8 je dokonca také megalomanské, že aj samotné vedenie Audi má pred ním rešpekt. Je to prvý model zo spektra veľkých SUV a prvý model s číslicou “8” v názve, ktorý dostal svoju RS verziu. 

Audi RS Q8 AUTOGRÁTIS

Nezmyselne veľa výkonu

Ako to už pri RS-kových modeloch býva, aj RS Q8 produkuje na kľukovom hriadeli svojho dvakrát prepĺňaného osemvalca 4,0 TFSI čísla, ktoré naháňajú strach. Napríklad rovných 600 koní alebo 441 kilowattov výkonu a až 800 newtonmetrov v rozpätí 2200 a 4500 otáčok za minútu. 

Audi RS Q8 AUTOGRÁTIS

To stačí, aby Audi RS Q8 zrýchlilo na stovku rýchlejšie, než poviete “Hochgeschwindigkeit”: čiže za rovných 3,8 sekundy, pričom na 200 km/h je už za 13,7 sekundy. Môžete trikrát hádať, na akej rýchlosti sa zrýchľovanie zastavuje: je to gentlemanských nemeckých 250 kilometrov za hodinu.

Audi RS Q8 AUTOGRÁTIS

Ale v Audi chcú, aby si trocha užilo aj vaše svedomie, preto RS Q8 vybavili palubným 48V mild-hybridným systémom. Ten vie rekuperovať pri brzdení až 12 kilowattov energie, ktoré si uschová v malej li-ion batérii na horšie časy. Pri pustení nohy z plynového pedála medzi 55 a 160 km/h potom RS Q8 zváži dve možnosti, čo so sebou: buď rekuperuje energiu alebo “plachtí” s vypnutým motorom až 40 sekúnd v kuse. 

Audi RS Q8 AUTOGRÁTIS

Chýba už len kávovar

Nové RS Q8 prichádza s nášupom zaujímavých praktických technológií, ako sa na Audi patrí. Zoberme si napríklad systém start-stop, ktorý – podobne ako systém rekuperácie – spolupracuje s prednou kamerou a motor naštartuje už vtedy, keď sa v kolóne rozbehne auto pred vami.

Audi RS Q8 AUTOGRÁTIS

Alebo napríklad pre Audi už typické riadenie všetkými štyrmi kolesami. Je tu aj adaptívne vzduchové odpruženie, ktoré umožňuje variovať svetlú výšku auta až o 90 milimetrov. Za príplatok potom dostanete aktívnu stabilizáciu EAWS, integrovanú do 48-voltového palubného systému. V tomto aute skrátka chýba už len kávovar.

Audi RS Q8 AUTOGRÁTIS
Toto je nová tapeta na pozadie vášho smartfónu. Nie je za čo!
Zdroj: Audi

A ozaj, keby ste náhodou uvažovali, v ktorej ťažkotonážnej sfére sa pohybujeme, tak vedzte, že na želanie až 23-palcové kolesá RS Q8 hostia 10-piestikové brzdiče. To nie sú brzdy. To je hydraulický lis na kotúče s priemerom 420 milimetrov vpredu a 370 milimetrov vzadu. Ja neviem… Ešte stále chcete ten Urus?


NEPREHLIADNITE: