Audi RS5 Coupe a Sportback začínajú nový rok s faceliftom

390
Audi RS5 Coupe Sportback
Zdroj: Audi

Po dvoch rokoch na trhu modely RS5 v karosárskych verziách trojdverového kupé a päťdverového liftbacku dostali jemnú plastiku tváre i doplnil sa výber novými odtieňmi farieb. Audi si v tomto roku takisto pripomína výročie 25 rokov označenia „RS“ na svojich modeloch (prvým bol RS2 Avant v roku 1994), no pre inšpiráciu zachádza ešte hlbšie do histórie značky.

Týka sa to najmä exteriéru

Najvýraznejšie zmeny na RS5-kách si môžeme všimnúť už spredu, a to širšiu prednú masku medzi novými svetlometmi s modernými technológiami – kombinácia matrix LED svetla s laserom. Medzi kapotou a prednou maskou sa nachádza úzka štrbinka vetracích otvorov práve podľa vzoru legendárneho modelu Audi Quattro Sport z roku 1984.

Zdroj: Audi
Zdroj: Audi

Širšia nie je iba predná maska, ale celé auto. Blatníky boli na každú stranu vytiahnuté o 40 milimetrov, pričom upravili aj prahy, vzadu zase nájdeme celkom nový difúzor s dvojicou výfukových koncoviek po stranách. Audi nezabudlo na možnosť mať tieto doplnky v povrchovej úprave z uhlíkových vlákien namiesto čierneho laku. Pri obidvoch modeloch do palety farieb pribudlo lakovanie do modrej Turbo a červenej Tango. Coupe navyše schudlo na váhe 4 kilogramy, vďaka streche z CFRP, čo je vlastne plast vystužený uhlíkovými vláknami.

Zdroj: Audi
Zdroj: Audi

Pár zmien v interiéri

Po nastúpení do interiéru je ihneď badateľný staro-nový infotainment systému MMI s dotykovým stredovým displejom veľkým 10,1“ alebo dodatočne 12,3“, zatiaľ čo pred vodičom sa nachádza obrazovka virtuálneho kokpitu. Možností zobrazenia budíkov je mnoho, no keď necháte navigáciu na hlavnom strednom displeji, sprístupní sa režim „RS“, ktorý zobrazuje šoférovi (pilotovi) informácie od teplôt prevádzkových kvapalín cez hodnoty akcelerácie až po teplotu a tlak všetkých pneumatík. Dokonca voliteľný head-up displej ponúka špeciálnu grafiku v tomto režime.

Zdroj: Audi
Zdroj: Audi

Dve turbá, šesťvalec a Quattro

Dosť bolo omáčok, na rade je motor. Audi RS5 poháňa 2,9-litrová V6 s označením TFSI preplňovaná twin-turbom. Agregát produkuje 450 koní (331 kW) a 600 Nm, ktoré tlačia auto vpred cez 8-stupňový automat Tiptronic a permanentný pohon všetkých kolies Quattro. V príplatkovej výbave je tiež zahrnutý športový diferenciál s aktívnym rozdeľovaním krútiaceho momentu medzi zadné kolesá. Rovnako Coupe aj Sportback to zvládnu z pokoja na 100 km/h za 3,9 sekúnd, ich najvyššia rýchlosť je 280 km/h. Spotreba? Keby sa predsa len niekto pýtal, 9,2l (Sportback), prípadne 9,1l (Coupe) na 100 kilometrov.

Zdroj: Audi
Zdroj: Audi

Pod stromček ideálny darček

RS5-ky obúvajú na svojom štandardnom podvozku s nastaviteľnými tlmičmi a systémom DRC (Dynamic Ride Control) 19-palcové disky. Za príplatok na nich však obujú 20-palcové kolesá, či osadia karbón-keramické brzdy na prednú nápravu. V Nemecku a na európskom trhu predaj začne už čoskoro, cena faceliftovaného Audi RS5 začína na 83 500 €.