Štyri krúžky a renomovaní nemeckí tuneri ABT žijú v dlhoročnej priateľskej harmónii. Po minuloročnom facelifte diabolského kombi Audi RS4 Avant musela temná spoločnosť z nemeckého Kemptenu jednoducho zakročiť…a vôbec sa s tým nemaznala.
Čertovský nemecký kombík má so sériovým Audi RS4 Avant spoločné pramálo a okrem temného zovňajšku sa udiali zmeny aj pod povrchom.
Veď, ABT nemá žiaden problém vytlačiť z koncernových motorov V8 s prehľadom viac než 700 koní.
Peklo
Pokiaľ existuje niečo desivé a vzrušujúce zároveň, určite to bude športové Audi divízie RS v čiernej farbe. Už sériové auto vás dokáže vydesiť na pokraj únosnosti len pri pohľade na jeho prednú masku skrz vaše spätné zrkadlo.
Čierno-čierne RS4 Avant prichádza s jedinými farebnými prvkami zo škály viditeľného svetla, ktorými sú červené brzdové strmene uhlíkovo-keramických bŕzd.
Tie hryzú do obrích tanierov v útrobách obrích 21-palcových diskov. No a klasické oválne koncovky výfukov typické pre Audi vystriedal pár čiernych dvojhlavňových brokovníc.
Srdce v plameňoch
Sériové Audi RS4 Avant disponuje 2,9-litrovým vidlicovým šesťvalcom s výkonom 326 kW/444 koní a maximálnym “krútiakom” na úrovni šťavnatých 600 Nm. Samozrejme, ABT muselo daný stav mierne poopraviť, patrične k zovňajšku auta.
RS4 Avant by ABT produkuje 384 kW/523 koní a 680 Nm maximálneho krútiaceho momentu. Vďaka týmto číslam zvládne rodinné kombi rozumných rozmerov za superšportových 3,55 sekundy.
Sériovka zvládne šprint na stovku za vyše 4 sekundy. Pripomínam to len pre prípad, ak by vám skok o 79 koní a 80 Nm prišiel ako zanedbateľný.