Audi Q3 je po plastickej operácii

787

Ako už môžete tušiť, vizuálne úpravy nie sú drastické. I keď rad A7 sa dočkal veľkej dizajnérskej zmeny, pre model A6 to tak nebolo a rovnako to neplatí ani v tomto prípade. Motory však boli inovované, sú úspornejšie a päťvalec v RS Q3 je výkonnejší.

Úpravy zovňajšku “aby sa nepovedalo”
Nové Audi Q3 má mierne pozmenené predné reflektory, na ktoré je chrómovým prvkom pripojená klasická šesťuholníková maska chladiča. Novú štruktúru má aj nárazník. V zadnej časti dostali svetlá upravenú grafiku a spodok nárazníka pôsobí športovejšie. Štandardom je denné svietenie LED, no v závislosti od veľkosti zákazníkovej peňaženky je možné mať aj kompletné LED vybavenie vpredu i vzadu a dynamické smerovky.

Šesť rôznych motorov
Na nové motory sa tiež nie je dôvod radovať, zostávajú tu tri benzínové TFSI a tri naftové TDI motory, začínajúc na objeme 1,4 a končiac pri dvojlitroch. Výkonnové rozpätie je dostatočne široké. Základ má 110 kW (150 koní), maximum je 162 kW (220 koní). V priemere sú agregáty úspornejšie o 17 %.

30 koní navyše pre RS Q3
Najväčšou novinkou je silnejšia vrcholná verzia RS Q3. Zachováva si 2,5-litrový radový päťvalec s turbodúchadlom, no jeho výkon sa zdvihol z 310 na 340 konských síl a krútiaci moment zo 420 na 450 Nm. Pred faceliftom bol schopný dať zrýchlenie 0-100 za 5,5 sekundy, teraz si vystačí s časom iba 4,8 s. Maximálnu rýchlosť už skoro ani nemá zmysel riešiť, Nemci ju obmedzili na starých známych 250 km/h.

Pokiaľ ide o prevodovku, sedemstupňový S-tronic sprostredkuje výkon všetkým štyrom kolesám prostredníctvom systému quattro. Vychytávkou nového RS je nový výfukový systém, ktorý má v sebe prepínateľné klapky, ktoré vedia poskytnú väčšie zvukové divadlo.

Najmenší crossover z portfólia ingolstadtského výrobcu Audi prešiel omladením. Zmeny sú minimálne, no model RS Q3 bude mať viacej sily.