Ingolstadtská automobilka dnes na Vienna Motor Symposium predstavila úplne novú generáciu benzínového štvorvalca 2.0 TFSI. Podľa Audi pracuje na princípe podobnom Millerovmu cyklu. Využíva variabilné časovanie a zdvih ventilov, má výfukové potrubie integrované do hlavy valcov, samozrejme tiež turbodúchadlo a chladiaci systém uspôsobený pre čo najrýchlejšie dosiahnutie prevádzkovej teploty.
Jeho objem je presne 1 984 kubických centimetrov a výrobca sľubuje, že pôjde o najefektívnejší benzínový dvojliter vo svojej triede. V základnom naladení má mať 140 kW (190 koní) a 320 Nm od 1 450 až po 4 400 ot./min. Celková váha agregátu je zhruba 140 kg. Zaujímavosťou je, že má na stovku kilometrov spotrebovávať menej než 5 litrov benzínu. Jeho debut sa odohrá s príchodom novej generácie Audi A4 (B9).
Prichádza nová generácia benzínového dvojlitra. Sľubuje 320 Nm v širokom spektre otáčok a spotrebu pod 5 l/100 km.