Audi predstavilo R8 s pohonom zadnej nápravy

1959
Audi R8 V10 RWD

Audi prvýkrát uviedlo na trh športový model bez pohonu všetkých kolies iba minulý rok v septembri. R8 medzičasom dizajnéri vylepšili, zadokolka však akosi vypadla z ponuky. Až doteraz. Zadný pohon dostali obe karosárske varianty – Coupe aj Spyder.

R8 V10 RWD, taký je oficiálny názov, sa od verzie s pohonom Quattro odlišuje v malých detailoch. Verzia RWD má širšie črty – prednú masku, nasávacie otvory v prednom nárazníku i tie výstupové v zadnom. Zatiaľ čo pri klasickej verzii sa za lakovanie doplnkov do lesklej čiernej, ako napríklad bočnice prahov a zadný difúzor, musí priplácať, zadokolka to má už v základe. Samozrejme, karbónový vzhľad ostal medzi príplatkovými možnosťami.

Audi R8 V10 RWD

V10 za sedadlami

Pohonná jednotka s označením FSI bola jemne priškrtená. Atmosférická V10 s objemom 5,2-litra produkuje 532 koní (397 kW) a 540 Nm. Výkon spracováva dvojspojková automatická prevodovka so 7 stupňami. Medzi zadnými kolesami ho ale rozdeľuje samosvorný diferenciál na mechanickom princípe.


NEPREHLIADNITE:


R8 dokáže akcelerovať z pokoja na 100 km/h síce o trochu pomalšie, no čas 3,7 sekúnd stále nie je zlý. Digitálny tachometer sa zastaví na čísle 320 km/h (318 km/h pri verzii Spyder). Vymontovanie pohonného systému Quattro prospelo aj váhe, kupé bolo odľahčené o 65 kíl, kabriolet zase o 55 kg.

Audi R8 V10 RWD

S nižšou váhou aj nižšia cena

Ak hľadáte argumenty, prečo v objednávke zaškrtnúť práve verziu s pohonom zadných kolies, jedným z nich určite bude nižšia cena. A to o celých 22 000 €. Za Audi R8 V10 RWD si automobilka pýta 144 000 €, resp. 157 000 €, keď chcete mať vietor vo vlasoch. Jej predaj bude spustený na začiatku budúceho roka.