Audi predstavilo R18 e-tron quattro pre novú sezónu FIA WEC

896

Pre tohtoročnú sezónu Svetového šampionátu vo vytrvalostných pretekoch (World Endurance Championship) ingolstadtskí inžinieri popracovali na Audi R18 e-tron quattro až tak zásadne, že ho nazývajú novou, piatou generáciou.

Zmeny sú oproti minulému modelu zjavné už zvonka. Nový dizajn však nemá automobil len odlíšiť, ale mu aj vylepšuje aerodynamiku v zmysle odporu vzduchu a prenikaniu vzduchu do chladičov. Nová R18 bude počas nočných hodín na osvetlenie využívať technológiu Matrix LED kombinovanú s laserovými svetlometmi. Kvôli rozličnosti okruhov počas sezóny Audi vyvinulo dve jemne odlišné karosérie. Kompletná váha auta je len 870 kg.

Posledné roky sa Audi osvedčila naftová technika pod kapotou a s novinkou sa jej nemienia vzdať. Preto je v strede za vodičom uložený vidlicový šesťvalec s objemom 4 litre dosahujúci výkon až 410 kW (558 PS). Počas roka bude mať tím dostupných len päť týchto motorov. Označenie e-tron odkazuje na využitie tiež elektrickej sústavy. Tá pozostáva okrem batérii, samozrejme, aj z vpredu uloženého elektromotora s výkonom 200 kW (272 k). Nakoľko sa pravidlá pre FIA WEC sprísnili, Audi muselo stlačiť spotrebu vznetového motora. Výsledkom je zníženie spotreby o 2,5 % na každé kolo v porovnaní s minulým rokom.

V sezóne 2015 vytrvalostných pretekov a Le Mans 24 Hours sa Audi pokúsi vyhrať s novým modelom R18 e-tron quattro.