Audi A7 Sportback: Krajšia dvojička najlepšieho z rodiny

Pokiaľ máte slušnú hromadu peňazí na auto a nechceli ste vyzerať ako papaláš, či riaditeľ banky, miesto Audi A8 by ste siahli po elegantnom Audi A7. Druhá generácia A7 „Sportback" prichádza po siedmich rokoch.

1662

Doposiaľ asi najvýraznejším náčrtom nového Audi A7 bol koncept Prologue. Síce prišiel na svetlo sveta v roku 2014 a nám končí pomaly „17-tka“, no predpovedal mnohé a predpovedal pravdivo. Dočkáme sa aj Prologue Avant v produkcii? Dočkajme…prosím!

Keď niečo funguje, načo to meniť…

Úprimne, možno nebudete rozumieť kam tým mierim, no narážam rozhodne na dizajn novej A7. Kým predná maska a zadné svetlá začínajú značne splývať s dizajnovým jazykom Audi dneška, línia zostala takmer totožná s predchodcom. Pri Audi však netreba mať strach, že prídete časom o niečo, čo sa vám na ich práci páči. Audi je dosť konzervatívne a zároveň progresívne na to, aby nešokovalo. Len príjemne pootváralo oči.

Predok teda nápadne pripomína nové Audi A8, ako naznačujem vyššie a zadok so spojenými svetlami svojím spôsobom taktiež. Nech si však Audi vraví o radikálnom redizajne čo len chce, nové Audi A7 si zachováva svoju tvár.

Krajšia dvojička najlepšieho z rodiny

Audi uvádza, že A7 je „športovou tvárou v segmente vo full-size segmente“. To znamená, že by mala A7 vychádzať a byť zaujímavejšou alternatívou ku konzervatívnejšie tvarovanému Audi A8. Dizajn interiéru pokračuje v nastolenom trende.

Ručne spracované materiály, dva displeje na stredovej konzole a palubovke, či celkovo dodržaný a mierne pozmenený koncept interiéru konceptu Prologue sa stal skutočnosťou. Oproti vlajkovej lodi sú na dizajne interiéru očividné skutočne malé rozdiely.

55 TFSI…a ani chýru po nafte.

Podivnému značeniu modelov sa nevyhla ani nová generácia A7. My si však zvykneme, o to sa nebojím. Jedinou ohlásenou motorizáciou pod kapotou A7 je zatiaľ benzínový V6 bi-turbo s označením 55 TFSI. Nepoznáme jeho energetickú triedu a ani akej farby prúžok by dostal za ekológiu, no produkuje 250 kW/340 koní a požije priemerne okolo 7 litrov benzínu na 100 kilometrov.

Motory TDI sa určite objavia s prvými katalógmi a cenníkmi. Pokiaľ nie, Audi to so športovou tvárou medzi luxusnými limuzínami myslí smrteľne vážne. Prvé kúsky tejto kvalitnej nádhery prídu k zákazníkom vo februári 2018. Na nemeckom trhu bude spomínaná motorizácia s prevodovkou S Tronic k dispozícii od 67 800 €.