Aston Martin sa neprestane zameriavať na emócie pri jazde ani v budúcnosti

616

Pred takmer dvomi rokmi Aston Martin a Mercedes-AMG podpísali zmluvu, v ktorej sa dohodli na použití malých oturbených osemvalcov vo vozidlách Aston Martina. AMG podľa dohody dostane podiel z predajov. Tieto motory však neprídu skôr ako o dva roky.

Príjemnou správou, ktorá sa objavila v tých dňoch, je, že napriek zmenšeným osemvalcom sa downsizing zvyšku portfólia agregátov netýka. Aspoň teda zatiaľ. Vidlicové dvanásťvalce s atmosferickým plnením budú aj naďalej žiť pod kapotou budúcich Aston Martinov. Šéf automobilky, Andy Palmer, hovorí, že ich súčasnú V12 budú technicky zdokonaľovať a nevzdajú sa jej. Keď príde na ten súčasný trend downsizingu, cestu vidia v hybridných technológiach.

Palmer tiež poznamenal, že ani pri manuálnych prevodovkách sa nemáme čoho obávať. Ich vozy aj naďalej majú zostať orientované na vodiča a jazdný pôžitok, čoho sú dôkazom posledné typy Vulcan a Vantage GT3. Najbližším novým modelom bude nástupca DB9, ktorý má prísť s dizajnom ovplyvneným konceptom DB10 niekedy na jeseň 2016.

Zo strany automobilky tiež existuje túžba vytvoriť podznačku zvanú Lagonda, ktorá by pomohla zvýšiť predaje zo 4 000 na nejakých 7 000 kusov ročne. Podľa Palmera tieto automobily nedostanú nič menšie ako V8.

Aston Martin si udrží svoju exkluzivitu. Dvanásťvalce a aj manuálne prevodovky (!) zotrvajú v ponuke.