Aston Martin DBS Superleggera: Hitman a móresy?

241

Pokiaľ vám nie je meno Aston Martin DBS povedomé, jeho predchodca slúžil v MI5 ako služobný voz agenta 007. Bol napríklad hrdinom filmu Quantum of Solace, ktorý obsahuje najlepšiu naháňačku v histórii filmu. Časy sa pohli a legenda potrebuje poriadne sexy nástupcu.

Akokoľvek vám príde krásne kupé Vanquish futuristické, „pod kožou“ ide o poriadne starú konštrukciu. No a keďže ide o vlajkovú loď značky, ktorá úspešne dobieha technologický štandard svojej konkurencie, nástupca musí rozhodne stáť za to. No a už len zo samotných fotografií je nám jasné, že nech bude ďalším hercom v úlohe Jamesa Bonda ktokoľvek, ide o šťastného chlapa!

Až po 22:00

Modely Aston Martin sú nehanebne krásne objekty. Dizajn DBS Superleggera sa však prekvapivo šibalsky odlišuje od svojho sesterského modelu. Z profilu a pri pohľade spredu síce pripomína DB11 na ktorého platforme stojí, no predná a zadná maska tvrdia niečo úplne iné.

Novinka je taktiež ľahšia vďaka širokému využitiu uhlíkových vlákien na paneloch karosérie. Taktiež ide o aerodynamicky najefektívnejší Aston Martin všetkých čias. Nejde len o peknú tváričku.

Čierna mágia

Úspora hmotnosti činí 72 kilogramov oproti pohodlnejšiemu bračekovi DB11. Diétu však s radosťou doženie efektívnym prítlakom vzduchu. Pokiaľ si pozorne prezriete fotografie DBS Superleggera, nenájdete žiadne šialené krídla alebo obrí difúzor, ktorý by za jazdy vraždil asfalt pod autom. Všetka potrebná práca aerodynamických prvkov sa nachádza v útrobách auta.

Ide napríklad o podvozok, ktorý je navrhnutý pre čo najlepšiu stabilizáciu obtekajúceho vzduchu cez útroby auta. Veľký podiel na „čiernej mágii“ má taktiež „spojler“ Aeroblade 2, naberajúci vzduch cez tunely v C-stĺpikoch, ktorý následne vypúšťa cez otvor na dverách batožinového priestoru. Hmotnosť 1693 kilogramov bez náplní teda dotuje 60 kilogramov prítlaku na prednej náprave a ďalších 120 kilogramov na zadnej.

Beštia

Podvozok je do veľkej miery odvodený od slabšej verzie DB11 s motorom V8 pod kapotou, ktorý je oproti tomu v modeloch s V12 omnoho tuhší. Silu na zadné kolesá pomáha páliť nová 8-stupňová prevodovka ZF, so silnejšou konštrukciou pre zvládnutie drtivého krútiaceho momentu. Britská „sexmašín“ sa rozbehne z nuly na 100 km/h už za 3,4 sekundy a vyvrcholí pri 338 km/h.

Brutálne pružné zrýchlenie dokazuje nárast rýchlosti z 80 na 160 km/h, ktorý DBS zhltne v priebehu štyroch sekúnd. Paradoxne, 5,2 litrový motor V12 dopovaný dvojicou turbodúchadiel nepotreboval k nárastu výkonu o 115 koní žiadne mechanické úpravy. Celý tuning úpravou softvéru. Výfukový systém však nezostal nedotknutý a DBS robí až o 10db väčší „kravál, než pokojnejšia DB-jedenástka.

F*ck you, Enzo!

Síce výkon Astonu na úrovni 533 kW/715 koní nepošle Ferrari 812 Superfast plakať domov mamke do sukne, no krútiaci moment 900 Nm už áno. Automobilka Aston Martin však komunikuje DBS Superleggera ako menej hrozivého konkurenta pre najsilnejšie GT z Maranella.

Talianske beštie s vpredu uloženými motormi V12 majú v posledných rokoch image šialených beštií. Spomeňme len recenziu F12 Berlinetta v podaní Jeremyho Clarksona, ktorý tvrdil, že má auto príliš vysoký výkon. Pokiaľ by ste sa po prečítaní tohto článku zamilovali, predajte všetky domy, autá, pozemky a bežte do banky pre úver. Aston Martin si pýta za DBS Superleggera v prepočte z britskej ceny približne 255 000 eur.