Aston Martin DB11 Volante: Gentlemanov nehanebný plagát

1308

Chcete ten pocit a v Aston Martin o tom samozrejme vedia. Navlečte si ľanovú košeľu, nalejte pohár vína a prečítajte si zopár nehanebne prázdnych viet o najkrajšej mašine na úpal. Pretože o DB11 Volante sa nedá písať ako o bielej elektronike…

Pokým si teplokrví snívači nastavujú tapety na mobily s najnovšími modelmi Ferrari či Lamborghini, Aston Martin stvoril obraz do pracovne úspešného pôžitkára. Pretože kým talianske superšporty evokujú divoké plážové večierky s obsahom pre dospelých, britské GT sedí skôr k iskrivej konverzácii pri víne, v portofínskej plážovej reštaurácii.

Nech parkuje kdekoľvek, účinkuje

Produktové fotky sú samozrejme plné dizajnérskych viliek fotených oproti zapadajúcemu slnku. Ja však verím, že odfotiť DB11 pod správnym uhlom, zaujímavým spravíte nech aj ľubovoľné sídlisko. DB11 Volante vychádza z dizajnu Poliaka Mareka Reichmana. Oproti modelu kupé však nad vašou hlavou v daždi a inak nepriaznivom počasí, chráni osem vrstvová strecha so špičkovou izoláciou.

Stále to vyzerá ako hrdzavá dizajnová “čerpačka”. Keď pri nej stojí DB11 Volante, počuť realiťákov, ako si už brúsia zuby.

V prípade, že je počasie priaznivé, postačí vám štrnásť sekúnd a máte vo svojich vlasoch vír čerstvého vzduchu. To aj v prípade, ak odmietate kvôli divadlu s plátennou strechou zastaviť. Celú procedúra zvládnete do rýchlosti 50 km/h a dokonca aj pri priamom vetre, uháňajúcom rýchlosťou 50 km/h do vášho čelného skla. Vývoj počítal so stotisíc(!) strešnými cyklami v podmienkach simulujúcich kalifornské Death Valley až okolie polárneho kruhu.

„The best or nothing“…povedomé?

Slogan Mercedes-Benz nespomíname náhodou. Aston Martin neboli charizmatické motory nikdy cudzie. Kým motor V12, ktorý ešte vo Volante k dispozícii nie je, pochádza z výskumu a vývoja samotných Britov, na V8 si zavolali to najlepšie meno v biznise.

Fotografie motora v galérii nehľadajte. Nestrácajte čas a užívajte si skvostné detaily.

Pod dlhočiznou kapotou DB11 bije srdce s objemom rovných štyroch litrov a s výkonom 375/510 koní. Ide o jednotku spod kapoty modelov AMG. Očakávajte teda akustické hody, hromy, blesky a váš blažený úsmev len pri myšlienke na ten úžasný rachot.

Strechu stiahnete aj pri rýchlosti 50 km/h…či ste v kalifornskom Death Valley, alebo za polárnym kruhom…aj pri protivetre s rýchlosťou ďalších 50 km/h. Myslelo sa na všetko.

Mercedes-Benz rieši ďalší dlhoročný problém Aston Martin, ktorým je samozrejme elektronika. V kabeláži kolujú nemecké kódy a pokiaľ sa vám zdá multimediálny ovládač zdá byť povedomí, máte pravdu. Pochádza taktiež z modelov Mercedes-Benz.

Pokiaľ existuje „nultý svet“, práve ste ho našli

V Aston Martin sú extrémne posadnutí dizajnérskymi vychytávkami. Nie však šikovnými riešeniami, ale umeleckým spracovaním kože, dreva a ich umiestňovaním na tie najmenej zmysel dávajúce miesta. Uveďme len jeden príklad za všetky.
Famózne vyzerajúce športové sedačky disponujú na sedacej časti vrstvenou, ručne vyšívanou kožou.

Prosím, ak si niekto objedná obloženie zadných sedadiel z uhlíkových vlákien, zaplačem. Drevo vyzerá neskutočne skvele.

Na ich zadnej strane nájdete drevený obklad a pokiaľ ste neznaboh či blázon, v Gaydone vám pokojne vymenia drevo za uhlíkové vlákna. Opakujem však, prosím, na to ani len nepomyslite.

Viac ako moje ďalšie slová vám toho však viac povie galéria…bon apetit, pôžitkári.