Aston Martin DB11 AMR: 630 koní na ručne tkanom plátne

292

Aston Martin DB11 AMR je klasickým GT s chuťou loviť. Prosby zákazníkov o ostrejšiu verziu 12-valcovej krásky boli vypočuté. Výkon navýšený o 30 koní nie je hlavným dôvodom na zastrašenie koristi.

Diaľkové stroje od Bondovho obľúbeného „brandu“ Aston Martin, zvyknú byť často označované za „príliš mäkké“ alebo málo presné a ostré. To je ale tak trošku ich úlohou a poslaním. Teda, aby vám pri diaľničných pretekoch do kasína v Monaku nepreskákali chrbtové platničky navzájom medzi sebou. Zákazník je však Pán situácie a čo si zažiada, pri správnej miere likvidity, to proste dostane. Tak teda, zoznámte sa. Aston Martin DB11 AMR.

Perfektný Aston neexist…

Keďže si dáva značka načas s príchodom novej diaľkovej strely DBS Superleggera a verzia DB11 s motorom V8 nie je dostatočne exkluzívna, voľba je jasná. V Gaydone si vzali na paškál prvé vyhotovenie GT-čka DB11, priviazali ho o stoličku a nechali pár týždňov počúvať hardcore.

Pod kapotou sa nachádza 5,2 litrový motor V12, dopovaný dvojicou turbodúchadiel, no s navýšeným výkonom o 30 koní. Celkom teda DB11 AMR páli na zadné kolesá 463 kW/630 koní. To je na chlp presne viac než dosť. Šprint z 0 na 100 km/h trvá o dve desatiny sekúnd menej (3,7 sekundy) a maximálna rýchlosť vyvrcholí pri polovične diabolských 333 km/h.

Zmysly

Motor V12 sa môže taktiež omnoho viac prejaviť po akustickej stránke. K zvýšenému výkonu pribudli zrýchlené reakcie 8-stupňovej prevodovky ZF. Najbrilantnejší skok z hľadiska vylepšení sa mal udiať pri ladení podvozku. Spoločnosť uvádza, že za zmeny ktoré sa udiali v ohľade na jazdecký prejav DB11 AMR, je zodpovedný šéf inžinierov Matt Becker a jeho tím.

Práve táto partia podvozkových géniov mala zaručiť, že bude DB11 AMR oplývať užším spojením medzi vodičom a autom. Zároveň si má však novinka zachovať pohodlný jazdný prejav, ktorý je veľkým GT od Aston Martin tak vlastný.

Jedinečnosť

V Gaydone sa taktiež snažili o odlíšenie AMR od bežného modelu. V interiéri sa nešetrilo kožou a Alcantarou, s logami AMR a výraznými zelenými pásmi, ktoré sú vlastné ostrým verziám modelov Aston Martin. Modelov Signature, ktoré môžete vidieť na fotografiách, bude vyrobených len 100 kópií. Za limitovaný model si značka pýta skoro 230 000 €.

Pokiaľ by vám však chýbalo pár desiatok tisíc a nemáte snobské zberateľské chúťky, model AMR Pro vás vyjde na necelých 200 000 €. ZA-FA-CKU!