Americká Toyota chce predávať menej áut. Sústredí sa na leasing

929
Zdroj: TS Toyota

Keď raz predáte, zarobíte raz. Keď leasujete, peniaze prichádzajú priebežne.

Predaj alebo prenájom? Toyota v Severnej Amerike v tom má jasno. V novej stratégii sa namiesto predaja sústreďuje na zvýšenie príjmov z leasingu. V období pred Covidom tvoril leasing auta 30% všetkých príjmov značky, dnes sa nachádza približne na polovici. Leasing zaručí spoločnosti konštatné platby. Síce v menších sumách, no dlhodobo. Navyše, po skončení leasingu zostáva auto značke, ktorá ho môže predať ďalej ako ojazdené.

Štatistiky portálu Carbuzz zo zámoria ukazujú, že ľudia v leasingu si vymieňajú auto každé štyri roky. Tí, ktorí si ho kúpia, si ho obvykle ponechajú dlhšie.