Agera RS sa inšpirovala Koenigseggom One:1

865

Koenigsegg Agera prišiel v roku 2011 a od tej doby vyšiel z fabriky vo Švédsku vo viacerých verziách. Základná Agera mala 940 koní, typ S disponoval výkonom 1 030 k, R dokonca dostal až 1 140 a najsilnejším automobilom s koreňmi Agery a vôbec od Koenigseggu je One:1, ktorého výkon je až 1 360 konských síl. Keďže tento sa vyrobil len v šiestich kusoch, Christian von Koenigsegg rozhodol, že ho vyrobia ešte viac v podobe Agery RS, len s nižším výkonom.

Exteriér Agery RS je najpodstatnejšia zmena oproti predošlým variantom. Má poriadne prepracovanú aerodynamiku, ktorej vďačí novému prednému nárazníku so splitterom a viacerými malými krídlami, prerobeným bočným prahom s poupravenými hranami veľkých nasávacích otvorov a aj veľkému krídlu s pozmenenými plutvami po stranách. Výsledkom je prítlak so silou až 450 kg v rýchlosti 250 km/h.

Na pohon neslúži nič iné než vlastný motor Koenigseggu, a to 5,0-litrový vidlicový osemvalec prepĺňaným dvoma turbodúchadlami. Jeho výkon síce nie je 1 MW, nárast o 20 koní na 1 160 k (853 kW) oproti Agere R je vo výsledku aj tak impozantná sila. Motor môže byť navyše upravený pre niektoré trhy tak, aby mohol spaľovať aj etanol E85, čím sa zdvihne jeho potenciál.

Zatiaľ ako každý iný hyperšport, ktorý vychádza z výrobnej linky v Ängelholme, aj Agera RS môže byť jednoducho zaregistrovaná a prihlásená na evidenčné čísla kdekoľvek na svete. Vyprodukuje sa len 25 kusov popri 80 exemplároch Koenigseggu Regera.

Plug-in hybridná Regera nebola jediná od Koenigseggu, ktorá si odbila premiéru v Ženeve. Agera RS síce nie je omnoho výkonnejšia, je však na tom aerodynamicky lepšie.