“Trojkové kombi” s pohonom všetkých štyroch kolies xDrive nie je novinkou v ponuke bavorskej značky. Napriek tomu je nový jej vzhľad. A to ako zvonka, tak aj zvnútra.
Automobilka prerobila vzhľad exteriéru, ale aj interiéru a niektoré technické charakteristiky prešli aktualizačným procesom. Predné svetlomety už nemajú tú “skokovú” líniu naznačujúcu rozdelenie, ale sú celistvé a jednoduché. Automobilka si zjavne dala záležať na tom, aby sa do popredia dostala čistota línií karosérie. Aj sa to podarilo. Svetlá v noci, no aj za denného svetla predvádzajú nový štandard svetelného podpisu.
“M” ako Môže byť
Kým BMW M3 a modely radu 4 predvádzajú masívnu masku chladiča, BMW radu 3 si zachováva svoje umiernené predné tvary. Na to je úplne jednoduchý dôvod. Automobilka stavila na konzervatívny prístup, ktorý má udržať viacero zákazníkov. Veď si povedzme na rovinu, veľké masky chladiča rozvírili emócie automobilových fanúšikov po celom svete. Aj tu ale jemné zväčšenie prichádza a predné ľadvinky sú potiahnuté ďalej na kapotu.
Za ľadvinkami je otvárací panel z plastu, ktorý reguluje prívod studeného vzduchu k motoru. Modré M brzdy akcentujú dynamický zjav celého auta. Ďalšia zmena prichádza v zadnej časti vo forme vylepšeného nárazníka. Tieto zmeny sú však veľmi decentné a na reálne odhalenie by ste potrebovali oba “tohtogeneračné” kusy vedľa seba. Pri balíku M si nedokážete nevšimnúť koncovky výfukov s väčším priemerom. Môže byť!
Šablóna prémiovosti v interiéri
Facelift priniesol aj predný displej, či skôr dva displeje schované pod spoločným krycím sklom, tiahnucim sa cez dve tretiny prístrojovej dosky. Systém iDrive znamená pripojenie, smartfóny, multimédiá. Reálne na tomto displeji dokážete ovládať jednotlivé funkcie podobne ako na displeji mobilného telefónu.
Rozloženie jednotlivých ikon je naozaj veľmi intuitívne a na dotyk reaguje reálne rýchlo. Máte možnosť využiť uloženie niekoľkých skratiek do vrchného panelu. Ale stále – v trojke – existuje možnosť ovládania štandardným kolieskom, ako sme pri BMW zvyknutí už dlhodobo. Práve pre menej kvalitné cesty je koliesko optimálna voľba.
To, čo je pod kapotou, sa však nemuselo extrémne meniť. Motor s objemom 2 litre a výkonom 140 kW a 400 Nm krútiaceho momentu je takmer rovnaký a využíva mild hybridný doplnok. V spolupráci s osemstupňovou automatickou prevodovkou a pohonom všetkých štyroch kolies pôsobí auto síce trochu menej dynamicky, ale reálne čísla sú na veľmi dobrej úrovni. Výkon 190 konských síl je absolútne dostačujúci, no v tomto prípade je podvozok ďaleko rýchlejší ako motor a doslova si pýta šesťvalcovú silu. Toto auto výborne maskuje rýchlosť a na stovku zrýchli za 7,5 sekundy.
Adaptívny podvozok
18-palcové disky nie sú pri podvozku tohto auta prekážkou pre žehlenie nerovností. Niekoľkokrát som sa pokúšal spoznať hranice “komfortnej zóny” podvozku pri rýchlom nájazde do zákruty. A nepodarilo sa mi ich nájsť ani v komfortnom režime. To auto fakt drží ako prikované. V režime Šport zas volant sprostredkováva naozaj detailne, čo sa deje pod prednými kolesami, riadenie je výrazne tuhšie. Za mňa diesel pod kapotou, vzhľad auta nadopovaný M-paketom, štýlový interiér a praktickosť karosérie kombi tvoria jedno kombo, ktoré si tyká s dokonalosťou.
Základná cena modelu – BMW 318i Touring: 45 460 €
Základná cena testovanej verzie – BMW 320d Xdrive Touring: 54 250 €
Euro NCAP: 5 hviezd – 2019
Záruka: 2 roky/bez obmedzenia km
Registračná daň: 700 €
Technické údaje | |
---|---|
Motor | |
Typ motora: | radový, vznetový |
Valce/ventily: | 4/16 |
Zdvihový objem [cm3]: | 1995 |
Najvyšší výkon [kW (k)/ot./min.]: | 140 (190)/4000 |
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]: | 400 /1750-2200 |
Prevádzkové vlastnosti | |
Maximálna rýchlosť [km/h]: | 225 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]: | 7,5 |
Spotreba paliva mesto/mimo/kombi [l/100 km]: | 5,3-6,0 |
Rozmery a hmotnosti | |
Batožinový priestor [l]: | 500 |
Objem nádrže [l]: | 59 |
Prevádzková hmotnosť [kg]: | 1800 |
Rozmer pneumatík: | 225/40 R19 |
Dĺžka [mm]: | 4713 |
Šírka [mm]: | 1827 |
Výška [mm]: | 1445 |
Rázvor [mm]: | 2851 |