TEST Mazda CX-5: Má názor a nebojí sa ho povedať

7220
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

Mazda CX-5 je v Európe najobľúbenejším modelom značky. Napokon nečudo, lebo spája všetko, čo dnes Európania žiadajú. Dizajn, pocit luxusu a… karosériu SUV. Aká ale CX-5 skutočne je?

Mazda CX-5 druhej generácie nie je žiadnou novinkou. Predstavili ju pred piatimi rokmi. Nový je facelift, ktorý sa nám dostal pod zadok. Nečakajte ale výrazné zmeny.

Zovňajšok automobilka vylepšila malými úpravami v spodnej časti predného nárazníka, zmenila lemovanie mriežky chladiča, samotná mriežka prešla úpravou a aktualizáciu dostali aj predné svetlomety s modernejšou grafikou. Vzadu sa nepatrne zmenili koncové svetlá a zadný nárazník.

Zdroj: Dávid Dejvo Schun
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

Interiér v luxuse

Ak sa v prípade exteriéru diali iba malé zmeny, v interiéri je aktualizáciu cítiť podstatne viac. A to najmä na prístrojovom štíte, ktorého uhlopriečka 10,25 palca nekraľuje segmentu, avšak jej takmer kinový pomer strán je bombový. Rovnako výborné je aj jeho rozlíšenie. Jedinou znepokojujúcou správou môže byť, že zatiaľ čo aktualizovaná Mazda 2 ponúkala aj dotykovú funkciu displeja, v CX-5 môžete multimédiá ovládať iba otočným tlačidlom. Nám to ale rozhodne neprekážalo.

Zdroj: Dávid Dejvo Schun
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

Tlačová správa tvrdí, že aj sedadlá prešli výraznou zmenou. Na prvý pohľad nie je až taká viditeľná, ale ich komfort je skutočne prvotriedny. Ani dlhé kilometre za volantom neprinášajú bolesti chrbta alebo zadku, a tak to má byť.

Zdroj: Dávid Dejvo Schun
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

K luxusu, samozrejme, patria aj materiály, ktoré si v CX-5 zaslúžia pochvalu tiež. Robustné na dotyk, kvalitné na pohľad. Vašou úlohou je jedine rozhodnúť, či na vás ich dizajn urobil dojem, alebo nie. O ostatné sa nestaráte.

Zdroj: Dávid Dejvo Schun
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

Mazda CX-5 poskytuje dostatok miesta na palube. Pokiaľ ale otvoríme veko kufra, naskytne sa nám o niečo menších 506 litrov batožinového priestoru.

Zdroj: Dávid Dejvo Schun
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

Atmosférické SUV

Okolo Mazdy vznikla celkom významná bublina. Ide totiž o jednu z posledných značiek, ktoré ešte ponúkajú modely s atmosférickým motorom. Aby však ktorákoľvek konkurencia ponúkala atmosférické SUV? V mainstreame ide vyslovene o anomáliu, z ktorej Mazda môže vyťažiť.

Zdroj: Dávid Dejvo Schun
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

Pod kapotou sa nachádza 165-koňový dvojlitrový štvorvalec SkyActiv, ktorý dokáže pokoriť 100 km/h za nie príliš šokujúcich 10,3 sekundy. Čo však šokujúce je, je spôsob, akým sa na tú stovku dostanete. Atmosférický motor totiž treba hnať do vysokých otáčok. A v prípade SUV je to jednoducho všetkým zvykom a stereotypom. Prerastené „esúvečka“ si po ceste majú len tak „prdkať“ a nie vyrevovať. A práve v tom je CX-5 čarovná.

Zdroj: Dávid Dejvo Schun
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

No ak dosiahnete svoju „letovú“ rýchlosť, necháte sa unášať krajinou takmer bez rušivých zvukov, bez otrasov, ktoré sa vám snažia spočítať stavce a… bez problémov. Jazda v Mazde CX-5 môže pôsobiť ako regeneračná kúra… Až kým sa nezačnete sústrediť na jedno vážne „ale“.

Zdroj: Dávid Dejvo Schun
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

Fakt má manuál!

Keď má SUV atmosférický motor, považujeme to za šialené. No povedzme si na rovinu, je to svojím spôsobom aj sexy. Ale šesťstupňová manuálna prevodovka? Jasné, ideálne riešenie pre všetkých, ktorí skutočne milujú jazdu a šoférovanie.

Zdroj: Dávid Dejvo Schun
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

Lenže CX-5 je SUV. Veľmi komfortné, dodávajúce pocit luxusu a svetového mieru. V tomto aute sa budete voziť, aby ste si oddýchli. Nie aby ste počúvali škrípanie pneumatík v zákrutách. Jednoducho automatická prevodovka je rozhodne rozumnejšou voľbou.

Mazda CX-5 rozhodne urobila dojem. Ide o zábavné auto, v ktorom ale zábava nespočíva vo vymetaní klubov s následnou bolesťou hlavy na druhý deň. V CX-5 sa pod zábavou rozumie luxusná večera alebo komfortné posedenie v kruhu priateľov. Také, ktoré vám nezanechá bolehlav, ale príjemné spomienky.