ŽENEVA 2015: Toyota Auris prešla na zážihový turbomotor, Avensis má nové diesle

625
" "

Toyota Auris
Kompaktný model dostal v rámci modernizácie úplne nový predok. Od loga značky sa ťahajú dve úzke lišty, ktoré sa nadpájajú na svetlá, čím vytvárajú ilúziu krídel. Reflektory sú totiž pomerne nízke a dlhé. Navyše denné svietenie i stretávačky využívajú technológiu LED. Vzadu sa tvary drasticky nezmenili, akurát tak svetlomety dostali novú grafiku svietenia a LED.

Zásadnou novinkou pod prednou kapotou je 1,2-litrový štvorvalec, ktorý je dopovaný turbom. Nakoniec downsizing neobišiel ani Toyotu, ktorá sa mu snažila vyhnúť za každú cenu. Nový benzín má priame vstrekovanie, inteligentné časovanie sacích i výfukových ventilov a mnoho iného. Dokáže pracovať ako v Ottovom, tak aj v Atkinsonovom cycle. Má 85 kW (116 k) a 185 Nm, čo postačí na akceleráciu 0-100 za 10,1 s a spotrebu len 4,7 l/100 km.

Nový je aj naftový štvorvalec s objemom 1,6 litra, ktorý nahrádza dvojlitrovú pohonnú jednotku. Motor je schopný vyvinúť maximálny výkon 82 W (112 k) a 270 Nm, pričom zaručí spotrebu len 4,1 l/100 km. Na stovke je o 0,4 s neskôr ako benzínová jedna-dvojka. Inováciam sa pre zmenu nevyhol motor 1.4 D-4D (66 kW/90 k & 205 Nm), ktorý v kombinovanom cycle potrebuje len 3,4 litra nafty na stovku kilometrov.

Toyota Avensis
Veľkostne rozliční súrodenci sa odteraz budú viac podobať, nakoľko zdieľajú nový, uniformnejší dizajn. Avensis má podobné krídla vytvárajúce aspekty na prednej maske ako Auris. Zadná časť sedanu i kombi má úplne nové svetlá, ktoré pôsobia robustnejším dojmom.

Novinky medzi motorizáciami bude mať aj Avensis, nakoľko získal u Aurisu väčší naftový motor 1.6 D-4D, ktorý aj tu produkuje 82 kW a 270 Nm. So spotrebou pri využití manuálnej prevodovky by mal byť na tom rovnako. Tento agregát tiež nahradil dvojliter, čo výrobca odôvodňuje ľahšou konštrukciou až o 20 kg. Ďalej je tu nový štvorvalec s objemom 2,0 litra s výkonom 105 kW (143 k) a krútiacim momentom 320 Nm. V priemernom cykle si má vypýtať z nádrže 4,5 l nafty na 100 km, čím je o niečo úspornejší ako 2,2-litrový predchodca.

Svetový autombilový líder omladzoval kľúčové modely. Okrem výrazne nového dizajnu sa diali zmeny aj medzi prednými kolesami.