ŽENEVA 2015: Subaru Levorg prežíva európsku premiéru

738

Meno Levorg vzniklo zvláštnym, akoby náhodným výberom písmen z výrazu LEgacy eVOlution TouRinG. V Japonsku už funguje vyše roka, v súčasnosti prebieha jeho premiéra v Švajčiarsku.

Dlhší a praktickejší variant oproti Subaru WRX, na ktorom sa zakladá, má 4 690 mm dĺžku, 1 780 mm na šírku a 1 485 mm na výšku. Rázvor je dlhý 2 650 mm a pohotovostná hmotnosť má byť okolo 1 500 kg. Súčasné WRX je veľmi pekné auto a Levorg nie je výnimkou .Zdieľa jeho predok s obrovským nasávačom na kapote, pričom batoh mu vôbec neuškodil. Naopak, bola by z neho príjemná ostrá kombi verzia STI.

A na domácom trhu sa tak aj tvári. Okrem konceptu s dodatkom S aj bežná verzia disponuje 2,0-litrovým štvorvalcom, ktorého výkon je vďaka turbodúchadlu až na hranici troch stoviek koní (221 kW) a 400 Nm. Pre tých, ktorí toľko koní nepotrebujú, je tu menšia jedna-šestka, taktiež konzumujúca benzín, ktorá oplýva výkonom 170 k (125 kW) a krútiacim momentom 250 Nm. Oba motory štandardne využívajú prevodovku CVT a permanentný pohon 4×4.

Toto sú ale parametre a agregát, ktoré majú na výber japonskí zákazníci. Zoznam motorizácii a prevodoviek pre nás, Európanov, by mal byť širší zahŕňajúc naftu i manuál.

Donedávna výhradne japonský model dorazil aj na starý kontinent. Subaru Levorg je kombi verziou typu WRX.