Z Peugeotu 5008 sa stalo SUV

786

Francúzska automobilka nahradila model 5008 po viac než siedmich rokoch od predstavenia novou generáciou. Napriek očakávaniam nepôjde o klasické rodinné MPV. Druhá generácia modelu 5008 prichádza už ako sedemmieste SUV. Hoci sa to môže zdať ako klišé, no Peugeot zmenil receptúru z prostého dôvodu, je ním predaj. A keďže na starom kontinente je segment SUV tretí najpopulárnejší (po segmente B a C), Francúzi sa rozhodli novú päťtisícosmičku jemne pridvihnúť, pridať výrazné plastové lemovanie a už len zľahka doladiť dizajn.

Druhá generácia modelu 5008 oproti predchodcovi narástla až o jedenásť centimetrov na súčasnú dĺžku 4,64 m. Zmenil sa aj rázvor ten momentálne dosahuje dĺžku 2,84 metra. Kapacitne sa nová generácia nelíši, podobne ako predchodca dokáže odviezť sedem pasažierov. Pri pohľade na exteriér vozidla prevládajú zmiešané pocity. Kým v zadnej časti vidíme populárne a praktické oplastovanie s chrómovanými prvkami, predná časť pôsobí až prehnanou osobitosťou. Dizajn prednej časti s veľkým vykrojením svetlometov a zvláštne vysunutou maska chladiča si určite nájde svojich priaznivcov, no na prvý pohľad pôsobí prehnane.

Nová 5008-ička (ne)prekvapí interiérom. Prístrojovú dosku už poznáme z menšieho súrodenca – modelu 3008. V interiéri nás privíta maličký nekruhový volant, prístrojový panel s 12,3 palcovým displejom a osem palcová dotyková obrazovka infotainmentu.

Už v úvode sme spomenuli, že sa jedná o sedemmiestne vozidlo. Sedadlá v zadných dvoch radoch sú delené. V prostrednom rade sú sedadlá dokonca polohovateľné. Prejdime však na batožinový priestor. Pri sedemmiestom usporiadaní dostanete základný objem kufra 780 litrov. Päťmiestne usporiadanie poteší objemom až 1080 litrov. Manipulácia so sedadlami nebude namáhavá ani pre nežné polovičky, keďže každé zo sedadiel váži len 11 kilogramov.

Model 5008 využíva ako základ modulárnu platformu EMP2, ktorú zdieľa napríklad s modelom 308. Okrem platformy sa tieto dva modely zhodujú aj v ponuke motorov. Základom konfigurácie je teda benzínová jednadvojka PureTech s výkonom 96 kW. Ponuku benzínových agregátov ešte doplní jednašestka Puretech naladená na 121 kW. Pre priaznivcov dieselu je pripravený motor 1.6 BlueHDi s výkonom 73 alebo 88 kW. Silnejší dvojliter BlueHDi bude v ponuke s výkonom 110 a 132 kW. Napriek tomu, že sa jedná o segment SUV určite mnohých nepoteší informácia, že v prípade novej 5008-ičky sa dočkáme len predného náhonu.

Oficiálne si novú generáciu Peugeotu 5008 budeme môcť podrobnejšie prehliadnuť už na blížiacom sa autosalóne v Paríži. Prvé exempláre by sa k zákazníkom mali dostať už na jar.

Zabudnite na rodinné MPV! Peugeot predstavuje novú generáciu modelu 5008 už ako sedemmiestne SUV.