Vypočujte si po prvý krát Mercedes-AMG Project ONE s motorom z F1

2255

Po skoro troch rokoch od uvedenia hyperauta Mercedes-AMG Project ONE na verejnosť, museli inžinieri vyriešiť “haldy” problémov. Najväčším z nich bol samozrejme motor, no jeho “finálnu podobu” môžeme prvý krát počuť vo videu.

Nie je žiadnym tajomstvom, že dámy a páni v Stuttgarte boli so svojím Mercedes-AMG Project ONE poriadne ambiciózni. V danom momente dokonca nad svoje vlastné schopnosti.

Pretože chytiť motor z aktuálnej generácie monopostostov Formule 1 a vopchať ho do auta, ktoré môže ísť legálne do premávky, chce skutočne poriadny “tuning”.

Emisie

A, máme to tu opäť. Možno si poviete, že kde by mohol byť s modernými motormi F1 problém, keď znejú ako roj vytočených sršňov za tehelným múrom a zvládnu zájsť celé preteky na jednu nádrž? Je ich veru niekoľko.

NEPREHLIADNITE:

Jeden z najväčších, ktorý však stojí za spomenutie, je napríklad úprava voľnobehu motora. Pretože motor monopostu F1 beží “v pokoji” na 5000 ot./min. Predstavte si ten “kravál” v zápche alebo v noci na križovatke. Je to výstredné auto, no asi odtiaľ potiaľ.

Ako monopost

AMG ONE má pod dlhočiznou zadnou kapotou umiestnený 1,6-litrový vidlicový šesťvalec s dvojicou turbodúchadiel, ktorý dopuje elektrický pohon. Ide prakticky o identický pohon, aký využívajú monoposty Lewisa Hamiltona alebo Valtteriho Bottasa v posledných sezónach.

Mercedes-AMG Project ONE
Zdroj: Redakcia

Pohonné ústrojenstvo je teda vyriešené a hyperkára bola po prvý krát vypustená na festival okruhových testov. Tie momentálne prebiehajú na testovacom polygóne značky, no ďalším krokom má byť návšteva “Zeleného pekla” Nurburgring Nordschleife. Môže ísť o prvé auto s motorom z F1, ktoré bude schopné fungovať v bežnej premávke, čiže, zažívame historický moment.