Voltswagen? Tak určitééé! Alebo prečo sme sa nenechali nachytať

1527
Zdroj: Volkswagen, TV JOJ

Možno ste si všimli, že zatiaľ, čo sa ostatné médiá okamžite vrhli na údajne “omylom zverejnenú a okamžite stiahnutú” tlačovú správu Volkswagenu o jeho premenovaní na “Voltswagen”, my sme boli ticho. Chcete vedieť, prečo sme sa nenechali nachytať? Odpoveď je jednoduchá: kritické myslenie.

Na druhej strane sa ale Volkswagenu musí nechať, že potom, čo umiestnili na pedále modelu ID.3 trocha úpadkové symboly “play” a “pause”, už by sme im uverili aj takú blbosť, akou je zmena názvu jednej z najhodnotnejších spoločností sveta.

Vkus plače.
Zdroj: František Pisarovič

Prvý apríl ešte v marci

A teraz k tomu kritickému mysleniu. Volkswagen má s utajovanými skutočnosťami len tie najlepšie skúsenosti. Či už ide o maskované prototypy mladoboleslavskej Škody, pohybujúce sa často po verejných komunikáciách v rušných hodinách na hlavných ťahoch v okolí Prahy (fest náhoda, kámo) alebo nepatričný prvoaprílový žartík od VW, majú jednu vec spoločnú: Chcete byť jedným z prvých, kto túto novinku rozpošle ďalej.

Nora AUTOGRÁTIS

Táto forma teasingu je veľmi výhodná pre firmy, akými je tiež nemecká automobilka. Stačilo len chvíľu nechať akože tlačovú správu na tlačovom portáli značky a americký automobilový bulvár Jalopnik už urobil svoju prácu, ktorú ste včera čítali preloženú na tak veľa spôsobov vo vašom prehliadači. Inzertný priestor zadarmo, celosvetovo, hneď.

Zdroj: GIPHY
Zdroj: GIPHY

Nedá sa to zhrnúť inak, ako subjektívnou myšlienkou autora tohto článku, že “takéto veci sa jednoducho nedejú”. Pre Volkswagen, stále jedného z najväčších výrobcov automobilov na fosílne palivá, by to bola marketingová pohroma – nielen preto, lebo by išlo o pokrytectvo. Meno a značka je pre takú spoločnosť, akou je Volkswagen, to najcennejšie, čo aktuálne má, zvlášť v ťažkých časoch prerodu na elektromobilitu.

Zdroj: giphy.com
Zdroj: giphy.com

Prosíme vás, rozmýšľajte

Jasné, zmenu názvu si vie presadiť napríklad Tesla, ktorej biznismodel stojí na inováciách a šokovaní. Volkswagen je však na akciových trhoch skôr bezpečným hráčom, do ktorého investori vkladajú svoju dôveru v priebežné zúročenie ich peňazí, lebo veria, že takýto veľký a stály hráč síce na burzách výrazne nevyskočí, ale ani neklesne. Niečo ako Toyota. Spomínaná zmena na Voltswagen by teda pre laika možno vyzerala ako veľké gesto pre elektromobilitu, na akciových trhoch by však vyvolala skôr nedôveru. A to nechce nikto.

A subjektívne, ako autor tohto článku a člen redakcie Autográtis, vám, našim čitateľom, chcem povedať ešte jednu vec. Takéto neuveriteľné hovadiny, akými je náhle premenovanie jednej z najväčších automobiliek sveta, sme ani nemali čas riešiť. Prečo?

Zdroj: Giphy.com
Zdroj: Giphy.com

Pripravujeme pre vás totiž úplne nové číslo Autográtisu na mesiac apríl, ktoré bude opäť naloženou zmesou toho, čo máte radi – testov, noviniek, motocyklov a Áut z pekla. Prišlo nám to skrátka podstatnejšie, ako prekladať jeden neoverený zahraničný článok, aby sme sa dnes opravovali. Tak myslite kriticky a nezabudnite: Zajtra je prvý apríl!