Volkswagen ID.Buzz GTX: Je 340 koní dosť hippies?

601

Keď sme Volkswagen ID.Buzz koncom uplynulého roka testovali, hovorili sme o znovuzrodení ikony. Spomínali sme, že elektrické MPV chce čerpať z dedičstva Volkswagenu T2, ktorý bol na vrchole slávy v 50-tych rokoch minulého storočia. Pri verzii GTX to všetko ostáva v platnosti, ale Nemci k pocitu nostalgie a sentimentu pridali aj výkon a pohon všetkých kolies. 

Najzásadnejšou novinkou v prípade verzie GTX je teda druhý elektromotor, ktorý konštruktéri umiestnili do oblasti prednej nápravy a tým pádom z ID.Buzz urobili štvorkolku. Nejde však iba o pripojenie prednej nápravy do pohonu, pridaním druhého elektromotora sa značne zvýšil aj výkon.

Kozmetické vylepšenia

Najskôr sa ale pozrime, čo verzia GTX pridáva z pohľadu dizajnu. Zvonku si môžete všimnúť, že málinko odlišné črty má predná maska, teda najmä jej spodná časť. Pre verziu GTX navyše dizajnéri vyhradili špeciálnu červenú farbu Cherry.

V interiéri udrú do očí sedadlá s originálnym jedinečným čalúnením a prešívaním červenou niťou. Zaujímavosťou je, že Volkswagen ID.Buzz GTX môžete konečne mať v 5, 6 aj 7-miestnej konfigurácii, vďačiť za to treba predĺženému rázvoru. Spomenúť ďalej môžeme novinku v podobe systému Park Assist Plus alebo fakt, že verzia GTX má väčší stredový displej s uhlopriečkou až 12,9 palca.

Na stovke za 6,5 sekundy

Volkswagen ID.Buzz GTX disponuje kombinovaným výkonom 250 kW (340 k), pričom pri bežnej jazde uprednostňuje pohon zadnej nápravy. Práve vzadu je totiž umiestnený synchrónny elektromotor s výkonom 210 kW (285 k). Vpredu sa potom nachádza asynchrónny elektromotor s výkonom 80 kW (110 k) – ten sa pripája až v momente, keď elektronika vyhodnotí, že je to potrebné.

V ponuke budú dva typy batérie s rôznou kapacitou. Pre kratšiu verziu je pripravený trakčný akumulátor s kapacitou 84 kWh (užitočná 79 kWh), dlhšia verzia dostane 91 kWh batériu (užitočná 86 kWh). Menšia batéria sa dokáže nabíjať výkonom 185 kW, väčšia zvládane až 200 kW. Ak vás zaujíma zrýchlenie z 0 na 100, ID.Buzz GTX to zvládne za 6,5 sekundy.

Stále praktický 

Pri 5-miestnej konfigurácii sa môžete tešiť na plný objem batožinového priestoru 1 121 litrov v prípade kratšej verzie karosérie. Dlhšia verzia potom ponúka kufor s objemom až 1 340 litrov.

Ak ste viacpočetná rodina, či skupina kamarátov, potom budete potrebovať aj tretí rad sedadiel. Za ním sa však nachádza stále slušný objem pre batožinu a to konkrétne 306 litrov. Slovenský cenník ešte v tomto momente nie je známy.