Každý automobilový trh má svoje špecifiká. Najlepším príkladom tohto tvrdenia je bezpochyby islandská automobilová komunita. Prekrásna, no často nehostinná príroda si vyžaduje na svoje skrotenie poriadne mašiny. Najnovšou z nich je Volkswagen Amarok V6 v úprave od Arctic Trucks.
Ide zatiaľ o jediný exemplár, no pokiaľ sa chce “ľudová značka” ukázať pred priateľmi zo severu, musela sa poriadne posnažiť. Celé označenie tohto obra znie Volkswagen Amarok AT35 a bolo mu dopriate všetko vybavenie, potrebné k prechodu nehostinnými podmienkami Islandu.
Horská obuv
Amarok AT35 má o 25 milimetrov vyššiu svetlú výšku na oboch koncoch. Pod obrovskými laminátovými blatníkmi sa valia obrie pneumatiky s rozmermi 315/70, obuté do 17-palcových diskov. Za kolesami nájdete zväčšené zásterky, ktoré majú zabrániť pneumatikám zbesilé vyhadzovanie ľadu a lávového podložia do okolia auta.
V interiéri nájdete klasické expedičné vybavenie v podobe hasiaceho prístroja, VHF vysielačky, skrinky na náradie, obrovského zdviháku či defibrilátora. Volkswagen a ani Artic Trucks nezverejnili žiadne fotografie interéru, no jedna vec nás rozhodne zaujala. Na palube nájdete okrem vyššie spomenutého vybavenia kávovar s možnosťou výroby cappuccina.
Dobrý základ
Pod kapotou sa toho príliš veľa od sériového vybavenia nezmenilo. Nájdete tam naftový vidlicový šesťvalec s objemom troch litrov, ktorý produkuje 165 kW/225 koní výkonu. Amarok AT35 dokáže zdolať stúpanie až 45 stupňov, unesie náklad až 1154 kilogramov a disponuje asistentom zjazdu z kopca. Terénny “Highlander” je momentálne nasadený ako sprievodné vozidlo pri islandských expedíciách.
Volkswagen tvrdí, že pre európsky trh je AT35 absolútne zbytočný, z dôvodu nedostatku nehostinných podmienok v kontinentálej časti. “Volkswagen Amarok bol ohromným hitom už od svojho prvého vstupu na trh a sme radi, že sa nestratí ani v jedných z najhorších podmienok na svete. Pre európskych vodičov bude pre zvládnutie zimného obdobia absolútne postačujúci štandardný Amarok”, tvrdí Nick Axtell, špecialista predaja úžitkového krídla Volkswagenu.
P.S.: Verím, že nejeden Kysučan by mal k tomuto vyhláseniu zopár pripomienok.