Volkswagen Amarok pre islandské expedície má aj kávovar

1337

Každý automobilový trh má svoje špecifiká. Najlepším príkladom tohto tvrdenia je bezpochyby islandská automobilová komunita. Prekrásna, no často nehostinná príroda si vyžaduje na svoje skrotenie poriadne mašiny. Najnovšou z nich je Volkswagen Amarok V6 v úprave od Arctic Trucks.

Ide zatiaľ o jediný exemplár, no pokiaľ sa chce “ľudová značka” ukázať pred priateľmi zo severu, musela sa poriadne posnažiť. Celé označenie tohto obra znie Volkswagen Amarok AT35 a bolo mu dopriate všetko vybavenie, potrebné k prechodu nehostinnými podmienkami Islandu.

Horská obuv

Amarok AT35 má o 25 milimetrov vyššiu svetlú výšku na oboch koncoch. Pod obrovskými laminátovými blatníkmi sa valia obrie pneumatiky s rozmermi 315/70, obuté do 17-palcových diskov. Za kolesami nájdete zväčšené zásterky, ktoré majú zabrániť pneumatikám zbesilé vyhadzovanie ľadu a lávového podložia do okolia auta.

V interiéri nájdete klasické expedičné vybavenie v podobe hasiaceho prístroja, VHF vysielačky, skrinky na náradie, obrovského zdviháku či defibrilátora. Volkswagen a ani Artic Trucks nezverejnili žiadne fotografie interéru, no jedna vec nás rozhodne zaujala. Na palube nájdete okrem vyššie spomenutého vybavenia kávovar s možnosťou výroby cappuccina.

Dobrý základ

Pod kapotou sa toho príliš veľa od sériového vybavenia nezmenilo. Nájdete tam naftový vidlicový šesťvalec s objemom troch litrov, ktorý produkuje 165 kW/225 koní výkonu. Amarok AT35 dokáže zdolať stúpanie až 45 stupňov, unesie náklad až 1154 kilogramov a disponuje asistentom zjazdu z kopca. Terénny “Highlander” je momentálne nasadený ako sprievodné vozidlo pri islandských expedíciách.

Volkswagen tvrdí, že pre európsky trh je AT35 absolútne zbytočný, z dôvodu nedostatku nehostinných podmienok v kontinentálej časti. “Volkswagen Amarok bol ohromným hitom už od svojho prvého vstupu na trh a sme radi, že sa nestratí ani v jedných z najhorších podmienok na svete. Pre európskych vodičov bude pre zvládnutie zimného obdobia absolútne postačujúci štandardný Amarok”, tvrdí Nick Axtell, špecialista predaja úžitkového krídla Volkswagenu.

P.S.: Verím, že nejeden Kysučan by mal k tomuto vyhláseniu zopár pripomienok.