Toto je nový Opel Mokka. Jazdí aj na elektrinu a je ešte krajší, než sme dúfali!

2138
Zdroj: TS Opel

Elektrická, bezemisná a energická, to je úplne nová Mokka. Opel predstavuje druhú generáciu svojho najpredávanejšieho kompaktného vozidla – výkonnú a úplne novú Mokku, v ktorej sa dokonale spája potešenie z jazdy s modernosťou.

Nový model je schopný bezemisnej elektrickej jazdy, je vysoko účinný a ešte kompaktnejší než doposiaľ – dokonale vyladený pre mestské cesty rovnako ako bezpečnú jazdu po diaľnici.

Zdroj: TS Opel
Zdroj: TS Opel

Úplne iná káva

Napriek mierne dlhšiemu rázvoru náprav (o 2 mm) je nová Mokka o 12,5 cm kratšia než jej predchádzajúca generácia a zároveň ponúka podobne veľký batožinový priestor – s objemom až 350 litrov. Jej celková dĺžka len 4,15 metra významne uľahčuje manévrovanie a parkovanie v mestských a prímestských zónach. Dizajn novej Mokky prekvapí ohromujúcimi proporciami a uchvacujúcou precíznosťou celkového odvážneho vzhľadu, ktorý charakterizujú krátke previsy a široký pevný postoj až po tie najmenšie detaily.

Zdroj: TS Opel
Zdroj: TS Opel

Nováčik vyniká aj ako prvý model, ktorý prináša budúcu charakteristickú tvár značky – masku Opel Vizor – a plne digitálny kokpit novej generácie s označením Pure Panel. Nie sú v ňom žiadne analógové displeje ani trendové zbytočnosti v podobe dekoratívnych animácií: zážitok je čistý a jasný, poskytované informácie sa zameriavajú na to, čo je naozaj potrebné. Vo vodorovne roztiahnutom prístrojovom paneli sú integrované dva širokouhlé displeje, pričom ten pred vodičom má veľkosť až 12 palcov. Na zaistenie intuitívneho používania a nepretržitého sústredenia vodiča na cestu však dizajnéri spoločnosti Opel ponechali aj niektoré ovládacie tlačidlá na obsluhu dôležitých funkcií, aby vodičom zabránili v riskantnom skúmaní vedľajších ponúk.

Zdroj: TS Opel
Zdroj: TS Opel

Nová Mokka pokračuje v tradícii značky Opel prinášať inovatívne technológie z vyšších tried širokému spektru zákazníkov. Patria k nim pokročilé systémy, ako je napríklad adaptívny tempomat ACC, ktorý po novom funguje v celom spektre rýchlostí, vrátane posúvania v zápchach.

Nabitá technológiami

Technológie vyššej triedy ponúka aj systém osvetlenia vozidla; dominujú mu adaptívne, a teda neoslňujúce maticové svetlomety IntelliLux LED® so 14 segmentami, ktoré sú v tejto kategórii vozidiel unikátom. Všetky varianty modelu Mokka sú štandardne vybavené svetlami LED vpredu i vzadu, elektrickou parkovacou brzdou a systémom rozpoznávania dopravných značiek. V ponuke je aj 180-stupňová panoramatická zadná kamera.

Zdroj: TS Opel
Zdroj: TS Opel

Nová Mokka je postavená na novej verzii vysoko efektívnej „multienergetickej“ modulárnej platformy CMP od spoločnosti Opel. Tá však prešla vylepšeniami, vďaka čomu získala elektrická verzia s nízko položenou integrovanou konštrukciou akumulátora takto až o 30 % viac torznej tuhosti. Výhody sú zrejmé: nová Mokka spotrebuje podstatne menej energie, pričom je omnoho citlivejšia a obratnejšia a prináša väčšie potešenie z jazdy.

Zdroj: TS Opel
Zdroj: TS Opel

Po prvý raz v histórii značky Opel bude nová Mokka od prvého dňa v ponuke aj s plnoelektrickým variantom. Elektromotor s výkonom 100 kW (136 k) dodáva maximálny krútiaci moment 260 Nm, ktorý je k dispozícii okamžite pri rozjazde, pričom k vynikajúcim vlastnostiam patria rýchle reakcie, obratnosť a dynamika.

Mokka sa prispôsobí

Vodiči majú na výber tri režimy jazdy – bežnú jazdu „Normal“, ekologickú jazdu „Eco“ a športovú jazdu „Sport“, podľa toho, či hľadajú skôr optimálnu vyváženosť alebo maximálne potešenie z jazdy. Najvyššia rýchlosť je elektronicky obmedzená na 150 km/h, aby sa zachovala energia uložená v akumulátore s kapacitou 50 kWh a zabezpečil sa dojazd.

Zdroj: TS Opel
Zdroj: TS Opel

Štandardným vybavením je systém rýchleho nabíjania jednosmerným prúdom s kapacitou 100 kW, ktorý umožňuje nabitie akumulátora do 80 % kapacity už za 30 minút. Dojazd modelu Opel Mokka-e v čisto elektrickom režime je 322 km podľa postupu WLTP pri bežnom režime jazdy (Normal), kým ekologický režim (Eco) umožňuje vodičovi dosiahnuť až maximálny možný dojazd. Či sa rozhodnete nabíjať prostredníctvom nástennej nabíjačky, vysokorýchlostného nabíjania alebo pomocou kábla z domácej elektrickej zásuvky, nová Mokka-e je pripravená na všetky možnosti nabíjania, od jednofázového po trojfázové pri kapacite 11 kW. Presvedčivá je aj osemročná záruka na akumulátor.

Zákazníci sa môžu tešiť na veľmi energickú, zábavnú a svižnú Mokku novej generácie. Predávať sa bude koncom leta 2020 a u predajcov bude v ponuke začiatkom roku 2021. Nový model bude okrem elektrického pohonu v ponuke aj s mimoriadne účinnými vznetovými a zážihovými motormi.

Tabula rasa

Mokka je prvý model, na ktorom sa predstavuje nezameniteľná nová predná maska značky, tzv. Opel Vizor, ktorá sa tiahne popod kapotu naprieč celou prednou časťou vozidla. Opel Vizor je elegantný modul, ktorý integruje hlavné prvky značky do jednoliateho horizontálneho usporiadania. Patria k nim najmä maticové svetlomety najnovšej generácie IntelliLux LED® a charakteristické svetlá na denné svietenie LED s typickou siluetou krídel, ktoré uprostred masky hrdo preruší legendárny blesk Opel. Maska Opel Vizor, ktorú vymyslel tím združený okolo hlavného dizajnéra Marka Adamsa, bude zdobiť všetky modely značky vyrobené v priebehu 20. rokov 21. storočia.

Zdroj: TS Opel
Zdroj: TS Opel

Táto filozofia pokračuje aj v interiéri, kde je ústredným bodom tzv. Pure Panel, v ktorom sa opakuje dizajnový zámer vonkajšej masky Opel Vizor. Cestujúcich vo vozidle privítajú dve širokouhlé obrazovky s uhlopriečkami 10 a 12 palcov. Centrálny displej je úmyselne naklonený smerom k vodičovi a vetracie otvory sú zatlačené do úzadia, aby sa vodič lepšie sústredil na jazdu. 

Dobré sedenie je pre Opel typické. V ponuke sú rôzne individuálne nastaviteľné ergonomické sedadlá s možnosťami nastavenia v šiestich smeroch. Objednať sa dá športový interiér čalúnený materiálom Alcantara aj klasický celokožený interiér – čo je pre vozidlo nižšej triedy veľmi nezvyčajné. Zákazníkov určite poteší aj kožené vyhrievané sedadlo vodiča s perforovaným povrchom a masážnou funkciou.

Vodič a spolujazdec si môžu položiť smartfón do odkladacej priehradky v stredovej konzole, kde sa kompatibilné telefóny bezdrôtovo nabíjajú. Gumený koberček zabraňuje kĺzaniu zariadení. K dispozícii sú multimediálne systémy Multimedia Radio a Multimedia Navi so sedempalcovou farebnou dotykovou obrazovkou a systém Multimedia Navi Pro s 10-palcovou farebnou dotykovou obrazovkou s vysokým rozlíšením. Monitory sú integrované do nového panela Pure Panel od spoločnosti Opel a ideálne umiestnené smerom k vodičovi.

NEPREHLIADNITE: